Čo budem čítať v roku 2015?

Mám rada knihy. Celkom známy fakt. Ak však v jednej vete spojíte slová knihy a výzva, máte moju plnú pozornosť. Keď som teda jedného dňa natrafila na čoraz častejšie sa objavujúcu "Reading Challenge 2015", povedala som si: "Prečo nie?!" Ale o čom takáto výzva vlastne je?

Základom výzvy je zoznam, najčastejšie 20-50 kníh, ktorý sa rozhodnete prečítať v nasledujúcom roku. Jedna z najznámejších je PopSugar 2015 Reading ChallengeZ ďalších sem môžeme zaradiť napríklad Goodreads 2015 Reading Challenge, kde si jednoducho zvolíte počet kníh, ktoré by ste chceli v nasledujúcom roku prečítať. Kedže si popri škole netrúfam až na všetkých 50 kníh zo zoznamu PopSugar, rozhodla som sa tento zoznam trochu pozmeniť. 

Tu je môj zoznam kníh na rok 2015:
  1. Kniha s viac než 500 stranami  Ready Player One (Ernest Cline) – recenzia tu
  2. Kniha s číslom v názve  Jedenásť (Mark Watson)  recenzia tu
  3. Vtipná knih Bodaj bi! (Tomáš Ulej)  recenzia tu
  4. Kniha od ženskej autorky  Nočný cirkus (Erin Morgenstern) – recenzia tu
  5. Kniha s jednoslovným názvom  Hotel (Arthur Hailey) – recenzia tu
  6. Kniha krátkych poviedok  Šesť príbehov džezového veku a iné poviedky (Francis Scott Fitzgerald)  recenzia tu
  7. Prvá kniha populárneho autora  P. S. Milujem ťa (Cecelia Ahern)  recenzia tu
  8. Kniha od autora, ktorého mám rada, ale ktorú som od neho ešte nečítala  1984 (George Orwell)  recenzia tu
  9. Kniha, ktorú mi niekto odporučil  The Assasin´s Blade (Sarah J. Maas)  recenzia 28. 12. 2015
  10. Kniha, ktorá vyhrala literárnu cenu  Medzerový plod (Veronika Šikulová)  recenzia tu
  11. Kniha založená na pravdivom príbehu  Iskra (Kristine Barnett)  recenzia tu
  12. Kniha staršia než 100 rokov Dômyselný rytier Don Quijote de la Mancha I. (Miquel de Cervantes Saavedra)  recenzia tu
  13. Kniha, ktorá vyšla v roku, v ktorom som sa narodila  The Prestige (Christopher M. Priest)
  14. Trilógia  Matched (Ally Condie)  Dokonalý pár   recenzia tu, Dokonalý sen, Dokonalý svet
  15. Kniha s farbou v názve
  16. Kniha od autora, od ktorého som ešte nič nečítala  Kniha tajemství (Tom Harper)  recenzia tu
  17. Kniha, ktorú mám doma, ale neprečítala som ju Mapa mojich snov (Reif Larsen)  recenzia tu
  18. Kniha rozprávok  Damianova rieka (Daniel Pastirčák)  recenzia tu
  19. Hra  Čakanie na Godota (Samuel Beckett)  recenzia tu
  20. Kniha, podľa ktorej vznikol seriál  Čarodejnice z East Endu (Melissa de la Cruz)  recenzia tu
  21. Kniha, podľa ktorej bol natočený film  S láskou, Rosie (Cecelia Ahern)  recenzia tu
  22. Kniha, ktorú som začala čítať, ale nikdy som ju nedokončila
  23. Kniha, ktorú som si vybrala na základe obalu  Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol (Jonas Jonasson)  recenzia tu
  24. Kniha pôvodne napísaná v slovenskom jazyku  Kniha o cintoríne (Samko Tále  Daniela Kapitáňová)  recenzia tu
  25. Kniha, ktorú môžem prečítať za 1 deň  Preč! Preč! (Jana Beňová)  recenzia tu
Tento zoznam budem postupne rozširovať o názvy kníh, ktoré budem čítať a ktoré budú spĺňať kritériá. Som zvedavá, k akým knihám sa počas roku 2015 dostanem! :)

Komentáre