Šesť príbehov džezového veku a iné poviedky (F. Scott Fitzgerald)

Názov: Šesť príbehov džezového veku a iné poviedky
Autor: Francis Scott Fitzgerald
Vydavateľstvo: SLOVART
Rok vydania: 2014
Počet strán: 264
Žáner: poviedková zbierka
Cena: 12 






Táto zbierka obsahuje poviedky zo zbierky Príbehy džezového veku, vydanej v roku 1922, aj zo zbierky Všetci smutní mladí muži, ktorá vyšla v roku 1926. V knihe nájdete 9 poviedok:
zdroj

  1. Baklažán
  2. Dromedárov zadok
  3. Nezvyčajný prípad Benjamína Buttona
  4. Londýnsky Tarquinius
  5. "Ach, rusovlasá čarodejnica!"
  6. Odrobinky šťastia
  7. Ladič
  8. Horúce srdce a chladná hlava
  9. Grétkiných štyridsať zdriemnutí

Prečo som si knihu vybrala?

Knihu som našla v antikvariáte a zaujala ma na prvý pohľad. Keďže som prednedávnom čítala Veľkého Gatsbyho, bola som veľmi zvedavá aj na ďalšie diela F. Scotta Fitzgeralda. Po rýchlom prebehnutí obsahu som zistila, že sa v zbierke nachádza Nezvyčajný prípad Benjamína Buttona a to rozhodlo. Kniha so mnou cestovala domov.


zdroj
Čo sa mi na knihe páčilo?
Táto kniha je pre mňa jedinečná skutočným zachytením postáv. Zachytáva ich túžbu po šťastí, nenaplnenie nádejí, ale aj prekvapivé konce ich krátkych či dlhých životov. Obsahuje príbehy radostné aj smutné, príbehy na zamyslenie aj na poučenie. Podľa môjho názoru skvele vyvážený mix.

Pri čítaní jednotlivých príbehov som sa niekoľko krát zamyslela nad ich správou a porovnávala ich s vlastným životom. Na to, ako si niekedy nechávame ujsť príležitosti, pretože sme príliš ustráchaní a neodvážni. Na to, ako nám život môže prekĺznuť medzi prstami a roky ubiehajú a my si to ani neuvedomujeme. Ale aj to, že život prináša aj krásne chvíle s ľuďmi, ktorých milujeme. A takéto chvíle si potrebujeme vážiť a zapamätať si ich.

Moje obľúbené
"Nepamätal sa. Nepamätal sa jasne, či pri poslednom kŕmení bolo mlieko teplé alebo studené, či ako sa dni míňali – bola len kolíska a dôverne známa prítomnosť Nany. A potom si nepamätal vôbec nič. Keď bol hladný, plakal – to bolo všetko.  [ ... ] A potom už bola len tma; jeho biela kolíska a hmlisté tváre pohybujúce sa nad ním a teplá sladká vôňa mlieka, to všetko sa z jeho mysle nadobro vytratilo."
Nezvyčajný prípad Benjamína Buttona
"Teraz už vedel, že bol odjakživa blázon. "Ach, rusovlasá čarodejnica!" Bolo však už neskoro. Rozhneval prozreteľnosť tým, že odolal príliš mnohým pokušeniam. Teraz mu nezostávalo nič iné, iba nebo, kde sa zíde len s tými, ktorí, ako rovnako on, prepásli zem."
"Ach, rusovlasá čarodejnica!"
"Najsmutnejšie na ženách je, že vlastne ich vrcholným počinom je sadnúť si a založiť si ruky." 
"Tvoje názory na ženy sú už asi dvadsať rokov nemoderné," s poľutovaním povedal Tompkins. "Ženy už nie sú také, že by len sedeli a čakali."
 Grétkiných štyridsať zdriemnutí

Túto knihu som zaradila do mojej 2015 Reading Challenge pod Knihu krátkych príbehov. 

Komentáre