Bodaj bi! (Tomáš Ulej)

obálka (zdroj)
Názov: Bodaj bi!
Autor: Tomáš Ulej
Vydavateľstvo: KK Bagala
Rok vydania: 2014
Počet strán: 96
Žáner: kniha aforizmov
Cena: 9 
Zdroj: výhra v giveaway na goodreads.com

O knihe
"Tomáš Ulej obohacuje náš tradičný útočiaci humor vtipom a noblesou a názorom, napísal o tvorbe Tomáša Uleja básnik a aforista Tomáš Janovic. Po úspešnej knihe aforizmov a epigramov Ale, ktorá získala Cenu Ivana Kraska za debut v literatúre, prichád za teraz Tomáš Ulej s druhou. Nech knihu otvoríte kdekoľvek, vyvalí sa na vás instantná múdrosť a vtip. Bodaj bi! je oslavou slov(enčiny) a skrytých významov, ktoré sa ukrývajú v našom jazyku. Ideálny darček pre všetkých, ktorí, slovami Tomáša Ulej a, aj vedia koľko je dva plus dva, ale nie je im to jedno".

Čo ja na to?
Je pravda, že keď som knihu po prvýkrát vzala do ruky, nebola som si celkom istá, aká bude moja reakcia. A tak som ju, len tak od oka, otvorila niekde v strede a prečítala si jednu stranu. A potom som si prečítala ďalšiu a ďalšiu. A tak som ju bežala ukázať rodičom. A tí čítali a čítali a smiali sa. Táto kniha je práve o tom. Zamyslenie a následný smiech. Či už od absurdnosti alebo od pravdivosti.

Krátko a jasne: táto kniha je skvelá. Bolo pre mňa zábavou hľadať skryté významy slov, ktoré dávajú zmysel len v slovenskom jazyku. A to tejto knižke pre mňa pridáva na cene. Pochopí ju len Slovák. Keď som sa snažila vybrať si moje obľúbené aforizmy, zistila som, že ich v tejto knihe bolo viac než dosť. I keď je pravda, že niektoré aforizmy obsahovali pomerne *expresívne/vulgárne* slová, treba povedať, že sa do textu hodili a tak som bola ochotná prižmúriť oko ;) Rozhodne si zoženiem aj ďalšie knihy od tohto talentovaného autora. Túto knihu vrelo odporúčam. Zaručene sa pri nej pobavíte!

Moje obľúbené

Dúmka mexická

Ach, človeče,
načos´.

Osobnosť II.

Všetko smieš.
Jediným stropom
je tvoje dno.

Slovensko

Krajina tragícií.

Na stavbe

Aj by sme to dorobili,
ale došiel nám chcement.

A mnohé ďalšie :)


Túto knihu som zaradila v mojej 2015 Reading Challenge pod kategóriu Vtipná kniha, i keď určite spĺňa aj podmienku Kniha, ktorú môžem prečítať za jeden deň.

Komentáre