P. S. Milujem ťa (Cecelia Ahern)

Názov: P. S. Milujem ťa
Autor: Cecelia Ahern
Vydavateľstvo: Slovart (anglický originál – HarperCollins Publishers)
Rok vydania: 2012 (anglický originál – 2007)
Počet strán: 352 (anglický originál 507 s.)
Žáner: romantický román
Dostupný jazyk na Slovensku: slovenský, anglický
Cena: 9 – 11


Anotácia
Holly a Gerry patria k tým šťastným manželským párom, ktorým by mohol každý závidieť. Príde to ako blesk z jasného neba, keď lekári zistia, že má Gerry rakovinu v poslednom štádiu. Holly si život bez neho vôbec nedokáže predstaviť a vlastne si nič podobné ani predstavovať nechce. No Gerry s ňou má iné plány. Pár mesiacov po jeho smrti Holly na tridsiate narodeniny dostane balíček listov. Na každý mesiac jeden. Gerry jej spísal úlohy, ktorými ju postupne dostáva späť do života. 

Anotácia v anglickom jazyku
Obal z roku 2005 (zdroj)
Some people wait their whole lives to find their soul mates. But not Holly and Gerry. Childhood sweethearts, they could finish each other's sentences. No one could imagine Holly and Gerry without each other. Gerry's death devastates Holly. But as her 30th birthday looms, Gerry comes back to her. He's left her a bundle of notes, one for each of the months after his death, guiding Holly into her new life without him, each note signed 'PS, I Love You'. As the notes are opened, the man who knows Holly better than anyone teaches her that life goes on. With some help from friends and family, Holly laughs, cries and finds that life is for living – but it helps if there´s an angel watching over you.

Prečo som si knihu vybrala?
Priznávam sa, že mojím prvotným dôvodom pre čítanie tejto knihy bol film s rovnomenným názvom. Ten som videla niekoľko rokov pred čítaním P. S. Milujem ťa, ale jedného dňa som došla k záveru, že by bolo načase preskúmať aj zdroj. A tak som skočila do kníhkupectva, vytiahla tento malý zázrak z police a ten našiel u mňa v knižnici nový domov :)

A čo ja na to?
P. S. I Love You bol prvý román Cecelie Ahern (1. krát vydaný v roku 2003) a musím povedať, že patrí medzi tie romány, pri ktorých som sa nielen zasmiala, vyronila (zopár) sĺz, ale hlavne zamyslela sa nad vzácnosťou toho, čo v živote mám. Asi každý z nás má svoju budúcnosť ako-tak naplánovanú, ale niekedy sa jednoducho stanú veci, ktoré nevieme ovplyvniť. A v tom je táto kniha tak jedinečná. Ukazuje na to, že niekedy jednoducho nevieme mať všetko pevne vo svojich rukách, niekedy musíme prijať to, čo život prinesie a bojovať. Život je niekedy ťažký a nepredvídateľný, ale dá sa zvládnuť, ak máte okolo seba ľudí, ktorí vás budú milovať a podporovať, ako aj v dobrých, tak aj v ťažkých momentoch.

Obal z roku 2004 (zdroj)
Hlavná hrdinka Holly nie je perfektná. Zlyháva. A to je to, čo ju robí tak príťažlivou a je jednoduchšie sa s ňou stotožniť. Nevie spievať, chvíľami je nemotorná, drží v sebe emócie príliš dlho a donekonečna si prehráva v hlave udalosti a snaží sa nájsť iné možnosti. Nakoniec si však musíme uvedomiť, že nesmieme zostať stáť v minulosti, ale musíme sa naučiť žiť v prítomnosti. Tento román je o tom, že niekedy musíme vydržať, nechať ísť a naučiť sa znova milovať.

Táto kniha rozhodne nepatrí medzi romány typu: „viem, čo sa stane na konci“, práve naopak, ľúbostný príbeh nemusí vždy skončiť rovnako. Niekedy láska potrebuje viac než 300 strán knihy. A niekedy „žili šťastne až do smrti“ nemusí byť jediný definitívny záver. Ak hľadáte romantický príbeh zo skutočného sveta, toto môže byť kniha pre vás :)

Filmová titulka z roku 2007 (zdroj)
Film vs. Kniha:
Ja osobne som takmer vždy (česť výnimkám) zástancom kniha > film. V tomto prípade aj napriek skvelému obsadeniu bola pre mňa jednoducho kniha oveľa osobnejšia a zaujímavejšia. Niektoré momenty v knihe boli vo filme zobrazené úplne inak, čo niekedy dokáže príbeh dosť zmeniť. A tak aj napriek tomu, že veľká časť čitateľov uprednostňuje film, pre mňa je to v tomto prípade kniha > film.

Túto knihu som zaradila do mojej 2015 Reading ChallengePrvá kniha populárneho autora. Cecelia patrí medzi obľúbených autorov, jej knihy získali viaceré ocenenia a dosahujú prvé miesta rebríčkov. Okrem knihy P. S. Milujem ťa sa sfilmovania dočkala aj ďalšia kniha: S láskou Rosie a ďalšie dve knihy sú v procese prípravy a filmovania. 

Komentáre