Starstruck (Brenda Hiatt)

Názov: Starstruck
Autor: Brenda Hiatt
Vydavateľstvo: Dolphin Star Press
Rok vydania: 2013
Počet strán: 328
Pôvodný jazyk: anglický
Žáner: "sci-fi" YA román
Cena:  ja som si knihu stiahla v iTunes, kde by ešte stále mala byť zdarma

O čom kniha vlastne je? 

Starstruck je prvá kniha zo série, ktorá rozpráva príbeh 15 ročnej študentky Marshy. Je to bežné a jednoduché dievča, ktoré v ničom veľmi nevyniká (okrem astronómie, ktorá je jej koníčkom). Potom, ako sa do mesta prisťahuje nový chlapec Rigel, jej svet sa mení. Dozvedá sa pravdu o nej, o jej rodičoch a svete, z ktorého pochádza.

Prečo som si knihu vybrala?

Kniha mala veľmi dobré recenzie a popravde? Nemala som čo čítať. Bolo to dobré rozhodnutie? Eee...nie.

Čo sa mi na knihe páčilo?


Uf. Ok. Poďme niečo nájsť. Obal! Obal bol fajn. A ešte...nápad? SPOILER! O Marťanoch som ešte nečítala (Marsha je v skutočnosti marťanská princezná, ktorú chcú niektorí rebeli zabiť a preto bola ukrytá na Zemi). Ó! Ešte jedna vec! Jej meno. Ktoré v podstate prezrádza celú pointu, ale bol to zaujímavý bod v príbehu. No dobre. Teraz vážne. Táto kniha mala veľký potenciál. Bol využitý? Nie. Prečo?

Čo sa mi na knihe nepáčilo?

Nebudem sa točiť okolo horúcej kaše a jednoducho napíšem, čo si o tejto knihe naozaj myslím. Táto kniha nemusela byť zlá, ak by: 

1. Hlavná postava nemala 15. Neviem, čím to je (možno mojím vekom), ale jednoducho mi tieto mladé postavy idú na nervy. Nie sú schopné (ničoho) a ich priority sú veľmi diskutabilné, čo ma privádza k bodu 2. 

2. Chlapec nebol centrom vesmíru. Ó, toto bolo veľmi zlé. Nielenže mala Marsha potrebu zmeniť celý svoj vzhľad, aby zaujala chlapca, keď sa jej to konečne podarilo, vykašľala sa na kamarátky a celé jej myslenie sa upieralo na Rigela. A keď s ním nebola, doslova jej bolo "fyzicky zle". Ach jaj. Nemám nič voči romantickým zápletkám v knihách, ale toto bolo klišé. Veľmi veľmi zlé klišé.

3. Marsha niečo (hocičo!) urobila. Jediná vec, ktorú spraví hlavná hrdinka potom, ako sa dozvie, že celá civilizácia ju potrebuje, je to, že povie: "Ee, ja chcem len byť s Rigelom. Nechcem byť v bezpečí. Nechcem niečo urobiť pre môj ľud. Ja bez Rigela neodídem. A basta." Parafrázujem. Ale v podstate to bolo toto.

Komu by som knihu odporučila? 

10-13 ročným dievčatám? A možno ani to nie. Je mi to ľúto, ale myslím, že táto kniha mala tak mizerný príklad pre dievčatá, že by som nechcela, aby si mysleli, že toto je správne. Hoci verím, že Marsha sa v ďalších knihách pozbiera a dospeje na silnú princeznú, ja pri tom už nebudem. Pretože rozhodne nesiahnem po pokračovaní,

Uf...moje hodnotenie?

Keď už som zo seba dostala všetku frustráciu, môžem sem ešte na koniec pridať moje hodnotenie. Chabá 1* z 5. Aj to len preto, že neviem, či je možné knihu ohodnotiť na menej. Dajme jej 0,5*, pretože ma kniha asi v jednom momente pobavila.

Komentáre