August│Zo života #9

A je to tu. September. Koniec prázdnin, začiatok školy. Prichádza jeseň (jupí), dlho očakávané ochladenie a nové zážitky, no predtým si ešte pripomeňme august a veci, ktoré som mala rada.


Hudba

Keďže som bola tento mesiac viac-menej mimo domova a nemala som veľa času na hudbu, nepočúvala som nič nové. Opäť raz u mňa vyhrávali (doslovaMumford & Sons a Hozier. O týchto interpretoch som písala už predtým, a preto mi nezostáva nič iné, len Vám ich znova s radosťou odporučiť :)


Niečo ako hudba

Ok, toto je možno trochu podvádzanie, ale kto vytvára pravidlá? Ja! Takže. Ak by ste hľadali niečo na počúvanie (v autobuse, pri chôdzi do školy,...), odporúčam podcasty. Podcast by som charakterizovala ako rádiovú reláciu, ktorá je už vopred nahraná a vypočuť si ju môžete cez internet.

Takže ak máte chuť zlepšiť si angličtinu, skúste napríklad Not Too Deep with Grace Helbig. Grace je americká YouTuberka, ktorá robí rozhovory s ďalšími ľuďmi z YouTube-u a jej otázky sú miestami také absurdné, že sa prichytím pri tom, ako sa smejem na celý autobus. Vážne. Podcasty si viete stiahnuť cez mobil alebo napr. iTunes, väčšinou sú zadarmo a nájsť viete relácie o politike, hudbe, knihách alebo o živote.


YouTube

Z YouTube-u by som tu tento mesiac hodila channel s názvom Cereal Time. Je to v podstate ranná relácia, ktorú moderujú 2 YouTuberi: Charlie McDonnel a Jimmy Hill. Video pridávajú každé pracovné ráno medzi 8 a 10. Každá časť má inú tému, challenge alebo hosťa.

Channel má momentálne takmer 80 000 odberateľov a niečo cez 1,5 milióna zhliadnutí. Producentom je aj Hank Green, YouTuber a brat spisovateľa Johna Greena. Hank a John majú taktiež channel s názvom VlogBrothers.

Seriál

Tento mesiac by som sem zaradila 2 programy, ktoré som síce neobjavila tento mesiac, ale keďže stále pokračujem v ich sledovaní, môžem ich ďalej odporúčať.

zdroj
Prvým programom je zábavný, "ľahký" seriál s názvom Young & Hungry, ktorý je o Gabby, mladej kuchárke, ktorá začína pracovať u mladého a úspešného Josha. Je to seriál o ich vzťahu-nevzťahu, Gabbinej spolubývajúcej Sophii, Joshových zamestnancoch Yolande a Elliotovi a ich stretnutiach, vzťahoch a komických situáciách. Jedna časť má cca 20 minút a odporúčam ich ženám/dievčatám, ktoré si chcú oddýchnuť pri komediálnom programe :)

Druhým programom je reality show Survivor. Klasika. Ak ste nikdy nepočuli o tomto programe, naozaj neviem, kde žijete. Survivor funguje už niečo cez 15 rokov a za chvíľu vyjde jeho 31. séria. V každej sérii sa v hre ocitne 20 hráčov, ktorí bojujú v súťažiach a zároveň hrajú sociálnu a strategickú hru. Postupne hráči vypadávajú hlasovaním kmeňa (súťažia minimálne v 2 kmeňoch) a nakoniec jeden súťažiaci vyhráva milión dolárov. Je to show, ktorú odporúčam kade-komu, pretože je skvelá a upozorňujem: celkom návyková.

Film

Na odporúčanie dobrého kamaráta som si pozrela film Predestination. Je to film z roku 2014 a v hlavných úlohách sa predstavili Ethan Hawke a Sarah Snook. Túto sci-fi, mysterióznu drámu by som rozhodne zaradila medzi tie "mindblown" filmy, kde niečo tušíte v priebehu deja, no záver Vás nechá v šokovanom tichu.

Prečo práve tento film? 
1. cestovanie časom: hlavná postava je agentom, ktorý cestuje v čase a pripravuje sa na svoju poslednú akciu.
2. 2 hlavné postavy: v podstate v tomto filme vystupujú iba 2 herci, ktorí však majú natoľko komplikované postavy, že aj to je už dosť.
3. záver ma dostal. Po skončení filmu som 5 minút sedela a pozerala na obrazovku notebooku a rozmýšľala nad tým, ako mi to všetko mohlo uniknúť.




Moment

August bol pre mňa mesiacom 3 udalostí: prvé 2 týždne boli o strážení sestry, ďalšie 4 dni o výlete (o ktorom som písala nedávno) a posledné 2 týždne som strávila v Grécku. Mala som čas na nabratie nových síl do 3. ročníka VŠ, ktorý sa nezadržateľne blíži.

Najbližší blogpost bude publikovaný v sobotu a bude to recenzia na román Dana Browna Inferno.

photocredit: vlastný archív

Komentáre