Anjeli a démoni (Dan Brown)

Názov: Andělé a démoni (orig. vydanie – Angels and Demons)
Autor: Dan Brown
Vydavateľstvo: Argo
Rok vydania: 2006 (orig. vydanie – 2000)
Počet strán: 566
Pôvodný jazyk: anglický
Séria: Robert Langdon
Žáner: mysteriózny thriller román
Cena: 10 €, ilustrované vydanie 25 €

O čom kniha vlastne je? 

Ilustrované vydanie jedného z najúspešnejších trilerov posledných rokov určite poteší mnohých fanúšikov autora Dana Browna. Strhujúci príbeh sa tak vďaka fotografiám, nákresom a reprodukciám stáva ešte pútavejším. Keď zavolajú Roberta Langdona, svetoznámeho odborníka na symboliku, aby pomohol rozlúštiť záhadný symbol – vyrytý do hrude zavraždeného fyzika – objaví čosi nepredstaviteľné: oživenie starodávneho tajného bratstva, známeho pod menom Illuminati, najmocnejšej organizácie, aká kedy bola na tejto zemi. (zdroj)


"A Boh?" spýtal sa. "Veríš v Boha?"
Vittoria dlho mlčala. "Veda mi vraví, že Boh musí existovať. Rozum mi vraví, že Boha nikdy nepochopím. A moje srdce mi vraví, že to odo mňa ani nikto nechce."

Čo sa mi na knihe páčilo? 

1. Ilustrované vydanie. Hoci stojí raz toľko ako normálne vydanie, ak sa k nemu máte ako dostať (napr. knižnica), rozhodne po ňom siahnite. V knihe sa nachádzajú desiatky fotografií, nákresov a iných ilustrácií, ktoré Vám príbeh oveľa lepšie priblížia. Ak niečo hlavná postava vidí, vy si to na fotke môžete pozrieť tiež. Veľmi veľmi dobrá vec!

2. V závere vám autor ponúka odpovede na otázky, ktoré ste ani nevedeli, že máte (počkajte, vysvetlím to). Tak ako aj iné Brownove romány, aj tento má jednu hlavnú zápletku – v tomto románe to boli ilumináti a kto sa snaží zničiť Vatikán – no na konci získate ešte niekoľko tajomstiev, ktoré príbeh dopĺňajú a hneď je dej zaujímavejší.

zdroj
3. Postavy "zloduchov" boli omnoho zaujímavejšie než postavy hlavných hrdinov. A taktiež nikdy neviete, kto je dobrý a kto padouch!

Čo sa mi na knihe nepáčilo?

1. Vzťah Roberta a Vittorie bol meh. Najprv je načrtnuté, že s ňou Robert nechce nič "riešiť", pretože je o polovicu mladšia a potom je to zrazu: ó, napätá situácia, sme si veľmi blízki, poďme spolu do postele! (parafráza) Jednoducho – meh.

2. Cirkev vs. ilumináti – zápletka, ktorá nebola sama o sebe až taká zaujímavá. Väčšinou mi to prišlo ako ukážka bohatstva cirkvi a jej neschopnosti prijímať nové poznatky. Prvoplánové a predvídateľné.

Moje hodnotenie...

Z troch románov, ktoré som od tohto autora prečítala, by som Anjelov a démonov dala na 3. miesto. A možno je to veľmi dobrá vec, pretože to znamená, že sa od svojej prvotiny zlepšil a svoje písanie zdokonalil. Ale keďže to nebola zlá kniha, dávam jej 3/5*

Mohlo by vás zaujímať...

Ako som už niekoľkokrát spomenula, táto kniha bola v roku 2009 sfilmovaná. V hlavných úlohách sa predstavili Tom Hanks, Ewan McGregor a Ayelet Zurer. A ak sa nečítali ďalšie diela Dana Browna, skúste siahnuť aj po ďalších častiach jeho série s Robertom Langdonom...

Komentáre