Stratený chrám (Tom Harper)

Názov: Ztracený chrám (anglický originál – The Lost Temple)
Podtitul: Nejnebezpečnější poklad světa je již tři tisíciletí nezvěstný
Autor: Tom Harper
Vydavateľstvo: vydavateľstvo bb/Art (anglický originál – Arrow)
Rok vydania: 2012 (originál – 2007)
Počet strán: 312 (originál 457 s.)
Žáner: dobrodružný román
Cena: 7 


" -Na toto, hrdino, místo až narazíš, jekož ti káži,
nevelkou vyhrabej jamku, as ma loket zdéli i zšíři.- 
Kowalski si odfrkl. "Co to znamená, Shakespeare?" 
Reed se na něj obrátil se zdvořilým, nepřítomným úsměvem, který si rezervoval pouze pro nenapravitelně natvrdlé studenty. "To znamená, že musíme vykopat díru." (s. 279)

Anotácia:
"Nejmocnější poklad světa je již tři tisíciletí nezvěstný. Nyní se však schyluje k rozluštění kódu, který odhaluje jeho úkryt… Sam Grant je bývalý příslušník britské Správy pro zvláštní operace a má tajemství: před šesti lety mu umírající archeolog svěřil svou celoživotní práci: přepisy tajemného písma z jedné krétské jeskyně. Po rozluštění by mohlo vést k jednomu z největších pokladů v dějinách, který je však stejně nebezpečný jako cenný. Grant se noří do bludiště dávných kultů, zapomenutých záhad a zmizelých civilizací." (zdroj)

Prečo som si knihu vybrala?

Toto je druhý román Toma Harpera, po ktorom som siahla. Prvým bola Kniha tajomstiev, na ktorú som napísala recenziu v marci. Keď som uvidela túto knihu v Levných knihách, putovala so mnou domov.

Čo sa mi na knihe páčilo?

1. Obálka, na ktorej pod istým uhlom vidieť ďalšiu ilustráciu - staroveké symboly/písmo.

zdroj
2. Inšpirácia. Tak ako pri jeho 2. románe, aj tu sa autor inšpiroval históriou a tak trochu pripomína písanie Dana Browna: hľadanie pokladu podľa starej knihy... v tomto prípade to bola Odysseia od Homéra. Skupina veľmi odlišných ľudí sa vydáva na cestu znovuzískania štítu bájneho hrdinu Achilla.

3. Opisy chrámov, vysvetlivky k Odyssei a ďalšie popisy, ktoré pomáhajú čitateľovi predstaviť si situáciu... 

Čo sa mi na knihe nepáčilo? 

1. Klišé v podobe vzťahu hlavných postáv, ktoré je ešte znásobené ich milostnou scénou, ktorá pre dej nemá žiadnu podstatu, ničím nepomáha a jednoducho je zbytočná. Teda, aspoň mne osobne tieto zápletky v takýchto typoch románu nepripadajú potrebné - napr. ani v románoch Dana Browna.

2. Meh príbeh, ktorý je predvídateľný. Ako som už spomínala, v podstate je to niečo ako Dan Brown spojený s Indiana Jonesom. Dej sa rozvíja pomaly, postavy sa točia na jednom mieste a tak trochu je tam polovica z nich nepotrebná.

Moje hodnotenie...

...táto kniha bola pre mňa sklamaním a preto jej dávam 2+*/5. Oveľa zaujímavejším príbehom by mohol byť život jednej z postáv - profesora Reeda a jeho dešifrovanie kódov počas 2. svetovej vojny. Nevyužitý potenciál postavy! Od Toma Harpera ale rozhodne odporúčam jeho ďalší román Kniha tajomstiev.    

Komentáre