August│Zo života #26

Lepšie neskoro ako nikdy! Tu je niekoľko obľúbených vecí, ktoré som videla, počula a zažila v auguste!


Hudba

Okrem kapely X Ambassadors, ktorú som počúvala aj minulý mesiac, som v auguste natrafila na americkú indie-folk-rockovú kapelu Family and Friends. Táto skupina vznikla v roku 2013 a tvorí ju 7 členov, z toho netypicky 2 bubeníci. Z mojich obľúbených skladieb by som spomenula My life, my love, Amadeus či Love, and Other Drugs.


Seriál

V jednej z mojich posledných recenzií (kniha The First Fifteen Lives of Harry August) som spomenula seriál Forever. Hoci v roku 2014 vyšla iba jedna séria, po ktorej bol seriál zrušený, po 6 dieloch sa mi celkom pozdáva. V hlavnej úlohe sa predstavil Ioan Gruffudd, známy napr. z Fantastickej štvorky, ktorý hraje doktora Henryho Morgana, ktorý jedného dňa získal nezvyčajnú schopnosť - po smrti sa opäť narodí ako 34-ročný. Takto funguje už 200 rokov bez väčších problémov, až kým nenatrafí na niekoho, kto má rovnakú schopnosť ako on...

YouTube

Jedným z najzaujímavejších projektov, ktorý som v poslednej dobe spozorovala, je "seriál" Edgar Allan Poe´s Murder Mystery Dinner Party, ktorý vzniká pod taktovkou channelu s názvom Shipwrecked. Pointou tejto mini-série je večerné stretnutie najznámejších spisovateľov, ako je napr. Fyodor Dostojevskij, Charlotte Bronte, Oscar Wilde, Mary Shelley, HG Wells a ďalší. V priebehu večera však začínajú jeden po druhom záhadne zomierať. Ich úlohou je tak nájsť vraha medzi nimi. Výborný scenár, nápad aj herci stoja za zhliadnutie týchto epizód, ktoré nemajú viac než 15 minút a doteraz vyšli 4 hlavné časti.


Film

V auguste som videla hneď niekoľko filmov, ale medzi tie, ktoré v mojej pamäti zostali založené medzi tie veľmi dobré, patrí určite film Izba. Táto dráma z roku 2015 zabezpečila hlavnej predstaviteľke Brie Larson Oscara za hlavnú ženskú úlohu a 4 nominácie v ďalších kategóriách. Rozpráva príbeh mladého 5-ročného Jacka, ktorý žije so svojou mamou v malej izbe, ktorá tvorí jeho celý svet. Čo však na začiatku netuší, je to, že jeho matka je v nej zavretá už 7 rokov, keď ju ako 17-ročnú uniesol Starý Nick. Táto knižná adaptácia získala mnoho dobrých hodnotení zaslúžene. Jednoznačne odporúčam.

Moment

August som strávila na mládežníckom výlete, kde sme hovorili o ľuďoch, ktorí nás môžu inšpirovať k robeniu veľkých a dôležitých vecí a hoci som polovicu výletu mrzla, musím povedať, že som veľmi vďačná za každý jeden deň strávený s kamarátmi, ktorých si veľmi vážim a ktorí pre mňa znamenajú tak veľa. Druhú polovicu mesiaca som už strávila na návšteve ocka v Černošiciach, čo je mestečko pri Prahe a tak som mohla ukončiť tieto plné prázdniny ("plniny") premýšľaním o ďalšom roku a oddychom, ktorý som veľmi potrebovala.

Ďalší týždeň začína škola, čo znamená minimum voľného času, no zároveň kopec nových zážitkov :)

Komentáre