Žalm 63│Ranné žalmy #4

Dnes nás čaká 63. žalm - Túžba zbožného po Bohu.
Bože, Ty si môj Boh, ja Teba hľadám; po Tebe žízni moja duša. Po Tebe prahne moje telo ako zem suchá a bez vody, vyprahnutá.
Tak som Ťa vyzeral vo svätyni, aby som videl Tvoju moc a slávu.
Lebo Tvoja milosť je lepšia ako život; a moje pery velebiť ťa budú.
Tak ťa budem žehnať za svojho života a v Tvojom mene budem dvíhať dlane.
Ako tukom a olejom sa sýti moja duša, jasajúcimi perami Ťa chvália moje ústa,
keď si na lôžku spomínam na Teba a v nočných bdeniach rozjímam o Tebe.
Lebo Ty si mi býval na pomoci a v tôni tvojich krídel plesám.
Duša mi k Tebe priľnula a Tvoja pravica ma podopiera.
Ale tí, čo sa chystajú zahubiť mi život, tí vojdú do najnižších hlbín zeme; 
vydaní moci meča, budú za údel šakalom.
Ale kráľ radovať sa bude v Bohu; chváliť sa bude každý, kto naň prisahá, bo luhárom sa ústa zapchajú.


Veríš v Boha? Teraz však príde tá zložitejšia otázka: túžiš po Bohu? Vieš povedať, tak ako Dávid na púšti, že ako jeho telo nutne potrebovalo vodu, tak jeho duša potrebovala Pána Boha? Dávid v tomto žalme doslova hovorí: moja duša je vyprahnutá. Boh je pre jeho dušu nevyhnutný. Nedokáže bez Neho existovať. Ako je tom tvoja duša? Potrebuje tvoje vnútro Hospodina, o ktorom čítaš? O ktorom možno posledné dni premýšľaš? 

Boh je pre Dávida olej a tuk, to najbohatšie a najdrahšie, čo môže mať. Ústami nahlas chváli Hospodina. Rozmýšľa o Ňom dňom i nocou. Hľadá svojho Boha. Čo hľadáš ty?

Túži tvoja duša po Bohu?

Komentáre