Žalm 16│Ranné žalmy #7

Tento týždeň Ranných žalmov ukončíme 16. žalmom - Hospodin je najlepším údelom tých, čo dúfajú v Neho.
Ochraňuj ma, Bože, lebo sa k Tebe utiekam.
Hovorím Hospodinovi: Ty si môj Pán! Niet pre mňa šťastia mimo Teba!
Vo svätých, čo sú v krajine, a v slávnych mávam všetku záľubu.
Mnohé sú bolesti tých, čo k inému bohu sa utiekajú; krvavé obete im neprinesiem a nevezmem ich mená na pery.
Hospodin je mojím dedičným údelom a mojím kalichom; Ty mi zaručuješ môj podiel.
Na utešených miestach pripadla mi výmena, a veľmi sa mi páči môj podiel.
Dobrorečiť budem Hospodinovi, ktorý mi dal radu; aj v noci ma upomína na to môj cit.
Stále si staviam Hospodina pred seba; keď mi je po pravici, nesklátim sa.
Preto sa teší moje srdce a jasá moja duša; aj moje telo prebývať bude bezpečne.
Neprenecháš ma ríši smrti a svojmu zbožnému nedáš vidieť jamu.
Ty mi dávaš poznať cestu života; pred Tvojou tvárou je sýtosť radosti, v Tvojej pravici je večná blaženosť.

Tento žalm je hneď na začiatku 1. verša nazvaný vzácnym žalmom Dávidovým. Mojou obľúbenou časťou je verš, ktorý som napísala aj na obrázok. Nasledovať Pána Boha a kráčať s Ním nie je vždy ľahké. Znamená to, že chcem robiť to, čo vraví, že je správne; vzdávať sa svojich ciest a cieľov či hľadať pravdu. Prečo to robím? Verím, že Boh je naozajstný a chce pre človeka to najlepšie. Robiť veci podľa Pána Boha mi príde ako najlepší cieľ, aký si môžem dať. Hodnotnejší a lepší než to, čo by som si mohla vymyslieť ja sama.

Aký cieľ máš Ty?

Komentáre

Zverejnenie komentára