Máj│Zo života #4

Máj 2015 je už nenávratne za nami. Bol to mesiac plný skúšok, dažďov a rozmýšľania. Čo sa teda dialo?



Hudba

Tento mesiac ma zaujali 3 (!) albumy, ktoré som počúvala denno-denne. Prvým je album skupiny Mumford & Sons – Wilder Mind. Album vyšiel 4/5/2015 a obsahuje 12 (16 v deluxe verzii) skladieb. Oproti minulým albumom je tento zvláštny tým, že opustili pre nich typické banjo a začali využívať viac elektronické nástroje. Medzi moje obľúbené skladby z albumu patria Tompkins Square ParkThe Wolf alebo Snake Eyes.

Druhým je album speváka známeho zo seriálu Game of Thrones, Iwana Rheona  Bang! Bang! Hoci je v seriáli pomerne desivý, treba uznať, že spievať vie naozaj dobre. EP album vyšiel 6/4/2013 a medzi moje obľúbené skladby patria Bang! Bang! alebo Your Soul. Najnovšie Iwan Rheon vydal album Dinard s 11 skladbami. Myslím, že to bude niečo, čo budem mať rada aj v júni! :)

Tretím albumom, možno najpočúvanejším za tento mesiac, bol album Hozier od ktobytobolčakal Hoziera. Hozier je írsky spevák, ktorý prerazil najmä skladbou Take Me to Church. Jeho debutový album vyšiel 19/9/2014 a obsahuje 13 (17 v deluxe verzii) piesní. Medzi moje najobľúbenejšie patria Work SongAngel of Small Death and the Codeine Scene, Someone New či Like Real People Do


YouTube

JacksGap nie sú na YouTube žiadnymi nováčikmi. Ich channel (na slovenský "kanál" si jednoducho neviem zvyknúť) vznikol v roku 2011, keď Jack Harries začal počas svojho "gap year" (rok voľna po ukončení strednej školy) točiť videá. Neskôr sa k nemu pridalo jeho dvojča Finn. Počiatočné publikum pozostávalo hlavne z mladých dievčat (neboli prví, ktorí ťažili z dobrého výzoru), avšak v poslednej dobe sa ich videá stali kreatívnymi a profesionálnymi. Momentálny počet odberateľov je 4,062,782 a ich videá už boli videné 177,442,384 krát!

Z novších projektov by som medzi tie zaujímavé zaradila určite Shed Sessions a 24 hours in... Shed Sessions sú akustické hudobné videá, ktoré nahrávajú v búde na záhrade (z toho pochádza názov = shed). Prezentujú menej známych, no extrémne talentovaných mladých muzikantov. 24 hours in... je ich najnovším projektom. Základom je montáž videí, ktoré zachytia v priebehu 24 hodín v 3 mestách (zatiaľ sú uverejnené New Orleans a Tokyo). Snažia sa zachytiť najdôležitejšie, najzaujímavejšie a najtypickejšie veci, ktoré môžete v danom meste uvidieť.


Seriál

Po minulomesačnom seriáli The Arrow som v máji prešla na seriál The Flash. Tieto 2 seriály sú si podobné  majú totiž rovnakých producentov, scenáristov a občas aj hercov (sem-tam sa vyskytne nejaký ten cross-over, čo vždy prinesie dynamiku). Pokiaľ viete niečo o komiksoch, tak už viete, o čom tento seriál je. Hlavný hrdina Barry Allen dostane ranu bleskom, ktorý vznikol výbuchom urýchľovača častíc a zrazu je najrýchlejším človekom na Zemi. Avšak nie je jediný, ktorého táto búrka ovplyvnila... (uuu, to napätie!)

Móda

Moje tínedžerské roky som strávila v teniskách, balerínkach a podobných typoch topánok, ktoré občas dávajú nohám zabrať. I keď si aj teraz najradšej vyrazím v mojich starých dobrých Converse, povedala som si, že moje nohy potrebujú aj chvíľu oddychu a pohodlia. Ako na to? Kúpila som si (ehm, vďaka mamka!) klasické Nike botasky. Nič extra. Jednoduché čierne topánky. A poviem vám...moje nohy sú mi veľmi vďačné :D A tak môžem v pokoji chodiť hore-dole do školy, behať (ha-ha) a je mi fajn!

Moment

Po 4 rokoch nám do rodiny pribudol nový špunt! :) Vitaj bratranček Tomáško!

Po dlhých týždňoch sa mi dnes podarilo urobiť poslednú skúšku! Momentálne skóre hotových zápočtov a skúšok: 8/8! Jupí, jupí :)

photo credit: hlavný obrázok: Camarama, topánky: vlastný archív

Komentáre

  1. :-) keby som bola mladsia sestra, tak si budem od Teba tie botasky poziciavat :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára