Ale (Tomáš Ulej)

"Ale" je slovenská bodka.

Názov: Ale
Autor: Tomáš Ulej
Vydavateľstvo: KK Bagala
Rok vydania: 2012
Počet strán: 112
Žáner: kniha aforizmov
Cena: 10 

O knihe


Pred nejakým časom som napísala zopár slov k zbierke Bodaj bi! od Tomáša Uleja. V závere článku som vyjadrila záujem o ďalšie diela a tak som sa konečne dopracovala k autorovej prvej zbierke: Ale.


Čo si o zbierke myslím ja?

Zbierka Ale je (tak ako aj zbierka Bodaj bi!) zbierkou aforizmov. Nájdete v nej mnoho zábavných, krátkych a často sarkastických myšlienok, ktoré pochopia predovšetkým dospelí. Táto zbierka ma pobavila, avšak páčila sa mi trochu menej než autorova druhá kniha. Obsahovala väčšie množstvo sexuálnych narážok, ktoré boli zvýraznené ilustráciami a mne osobne tieto časti veľmi nesadli.

Zbierka obsahuje 99 aforizmov, ktoré sú miestami ilustrované. Tematicky je kniha rozmanitá, nájdete v nej aforizmy o práci, vzťahoch či vierovyznaní. Zaujímavé bolo aj spojenie slovenčiny s angličtinou, ktoré robí zbierku aktuálnejšou. V konečnom dôsledku sa mi zbierka páčila. Je vtipná a aktuálna a myslím si, že si v nej každý nájde niečo pre seba.

Moje obľúbené

Koleda

Wishujem vám happy sviatky...

Slovenské poľnohospodárstvo

Najviac kydáme na tých,
z ktorých by mohlo niečo vyrásť.

Zo slovensko-anglického slovníka

nikdy  never

Posledný džentlmen

Diabol je posledný džentlmen:
Zvádza, lebo mu ide o dušu.

Komentáre