Marec│Zo života #1

Predstavujem vám novú oblasť Krajiny kníh a iných zázrakov, ktorá spadá práve pod tú druhú časť názvu a volám ju Zo života! V týchto článkoch by som chcela akosi zdokumentovať môj život, možno raz mesačne, možno týždenne, možno vtedy, keď sa mi zachce. Spomeniem dôležité udalosti, veci, ktoré som mala rada a možno sem pridám aj nejaké tie fotky :) Začíname marcom!

Hudba

V marci som počúvala dva albumy veľmi odlišných interpretov. Jedným z nich je kapela Imagine Dragons a ich nový album Smoke + Mirrors. Imagine Dragons je americká rocková kapela, ktorá pôsobí od roku 2008. Album Smoke + Mirrors vyšiel 17. 2. 2015 a obsahuje 13 pesničiek. Medzi moje obľúbené patria: Shots, I´m So Sorry, Dream, I Bet My Life či Warriors (z deluxe verzie). Album si môžete vypočuť na Spotify :) 

Druhým interpretom je Ryan O'Shaughnessy a jeho rovnomenný mini-album, ktorý vyšiel v roku 2012. Album obsahuje 6 piesní, jedna z nich (No Name) mu zaistila miesto v súťaži  Ryan bol súťažiacim v Britain´s got talent (Británia má talent) a skončil na 5. mieste. Všetky texty k piesňam napísal Ryan sám. Okrem albumu môžete jeho piesne nájsť na YouTube (odporúčam pieseň Evergreen). 

YouTube

Vo svojom voľnom čase si rada "odskočím" na YouTube. Pozerám hudobné klipy, vlogy (video-blogy) prevažne britských a amerických YouTuberov alebo videá na zamyslenie. Tento rok som objavila 21 ročného YouTubera menom Connor Manning (AConMann), ktorý pridáva videá každý pondelok a piatok. Videá majú približne 5 minút a zaoberá sa rôznymi témami cez vzťahy, vývin osobnosti až po rôzne životné problémy. Ak viete po anglicky (jeho videá majú možnosť zapnúť si titulky), rozhodne si niektoré pozrite. 

Moment

zdroj
Od 19. 3. do 22. 3. 2015 som bola na KPM (Konferencia pre pracovníkov s mládežou) v Žiline. Na tejto konferencii naberie človek veľké množstvo informácií, ktoré si musí postupne triediť, ale každý rok je pre mňa toto miesto veľkým povzbudením. Tento rok sa konferencie zúčastnilo niečo cez 600 ľudí z celého Slovenska, dokonca aj z Čiech či Ameriky. 


Táto konferencia je kresťanská a teda sa väčšinu času sústredila na Boha, ale aj na služby, ktoré jednotliví ľudia robia vo svojich mestách. O mojej možno niekedy v najbližšej dobe napíšem.  Ak má niekto záujem o témy, ktoré na KPM odzneli, budú postupne pridávané na facebook stránku Tréningového centra KOMPAS.

Film

Film, ktorý ma zaujal tento mesiac mal názov Teória všetkého (The Theory of Everything) a bol natočený podľa knihy Jane Hawkingovej. Zachytáva život fyzika Stephena Hawkinga v čase od vysokej školy, kedy sa začala jeho choroba prejavovať, až po dobu, kedy jeho stav došiel (viac-menej) do bodu, v ktorom sa nachádza teraz. Je to naozaj dobrý film, za ktorý dostal Eddie Redmayne (hrá Stephena) Oscara.

Osoba

V marci sme sa rozlúčili s mojou babičkou. Bola to jedna z najláskavejších a najobetavejších osôb, aké som kedy poznala a veľmi mi chýba. Chodila po mňa skoro každý deň do družiny a naučila ma piecť a vyšívať. Tancovala so mnou na rock ´n´ rollové pesničky a na raňajky mi vždy urobila "chlebík na masle". Zaujímala sa o moju školu, ale aj o to, ako som trávila môj voľný čas. Pozerali sme spolu programy o vyberaní si svadobných šiat a potom sme si pozerali fotky tých jej. Brala nás cez prázdniny na výlety a nikdy sme podľa nej nezjedli dosť. Vždy sa opýtala, ako nám chutilo a usmievala sa, keď sme to vychválili "do nebies". Robila tie najlepšie koláče a zapletala tie najkrajšie vrkoče. Keď som niečo potrebovala, vždy tu bola pre mňa. Pre nás.

Nezabúdaj na ľudí okolo seba a povedz im, že ich máš rád/rada. Zavolaj svojej babke, dedkovi, mamke alebo ockovi a povedz im, čo pre teba znamenajú. Nehovoríme im to dostatočne často...

Komentáre