Vzpomínáš si? (Sophie Kinsella)

"Ze všech mizerných večerů ten nejpitomější, na levačku, na draka, večer blbec. Na stupnici od jedné do deseti...minus šest. A že nemám nijak přehnané nároky."
Názov: Vzpomínáš si?
Autor: Sophie Kinsella
Vydavateľstvo: vydavateľstvo BB/art
(anglický originál – Bantam Press)
Rok vydania: 2009
(anglický originál – 2008)
Počet strán: 328 
(anglický originál 352 s.)
Žáner: Romantický román
Cena: 11 

Prečo som si knihu vybrala?

Chcela som knihu na ľahké, oddychové čítanie a navyše mi táto kniha dejovo pripomínala film The Vow (v slovenčine: Manželský sľub). Tento film bol natočený podľa skutočnej udalosti a zachytával zaujímavú životnú situáciu ženy s amnéziou. 

O čom kniha vlastne je?


Lexi Smartová, inak nazývaná "Křivozubka", si jedného dňa v roku 2004 vyrazí do baru s kamarátkami. Koncom večera má mizernú náladu, ktorá súvisí hlavne s nešťastným vzťahom, dažďom a neschopnosťou zohnať si taxík domov. Keď už jeden zastavuje a Lexi sa k nemu rozbehne, potkne sa na schodoch a tvrdo dopadne...a zobudí sa v nemocnici. Najprv sa smeje svojej nešikovnosti, ale smiech ju prejde, keď jej doktori oznámia, že v nemocnici nie je kvôli pádu zo schodov, ale kvôli autonehode a čo viac, je rok 2007


zdroj
"Myslí to vážně, Lexi," vloží se do toho jeho kolegyně. "Máme rok 2007."
"No ale...to je budoucnost," řeknu na to hloupě. "Chcete mi namluvit, že vymysleli stroj času?" Nuceně se zasměju, ale nikdo se ke mně nepřidá.

Lexi stráca spomienky na posledné 3 roky života a tak zisťuje, že je vedúcou oddelenia s výborným platom, je vydatá za dokonalého manžela Erika, vlastní kabriolet a žije v byte, v ktorom by ste mohli jazdiť na koni. Avšak je naozaj všetko dokonalé? Keď sa objaví Jon, muž, ktorý tvrdí, že je jej milenec a kvôli ktorému chcela opustiť manžela, začína Lexi spochybňovať rozprávku, v ktorej sa ocitla. A keď zistí, že kvôli kariérnemu rastu stratila najbližšie priateľky, zisťuje, že jej predchádzajúci život nemusel byť až taký zlý.

Čo si o knihe myslím ja?

Kniha nebola zlá...ale ani ma neohúrila. Jedinou naozajstnou zápletkou by mohlo byť Lexino pátranie po tom, čo ju viedlo k rozhodnutiam, ktoré v minulosti urobila. Aspoň táto časť mala akési "vyvrcholenie". Tiež by som sem zaradila dôležitosť slnečníc na obálke, ktorých (mizerný) význam čitateľka zisťuje v priebehu deja. 


originálna obálka (zdroj)
Nie som však fanúšikom zápletky Lexi/Jon. Rozumiem, že jej manželstvo nebolo šťastné, ale najprv Jona tak asi milión krát odmietne, ale potom jej nevadí "skočiť s ním do postele". Vážne? Meh. Lexi neprejavila žiadnu výraznejšiu iniciatívu niečo so svojim životom urobiť. Chápem, že má amnéziu, ale vážne Lexi? Kamarátkam kúpim kabelku a skúsim sa vyspať s manželom. Možno si na niečo spomeniem! Neviem, nesedela mi. Priznávam, že aspoň v závere knihy niečo urobila pre ostatných (a pre seba).

Otázka, ktorá pre mňa vyplynula z čítania tejto knihy, bola: Čo ak by ste sa jedného dňa prebudili v nemocnici a zistili, že máte ideálny vzhľad, prácu, manžela, bývanie, životný štýl aj sociálny život? Stačilo by vám to ku šťastiu? Je toto to, po čom túžite? 

V konečnom dôsledku ma táto kniha nezaujala natoľko, aby som ju odporúčala všetkým naokolo. Ak však chcete oddychové čítanie s jednou/dvoma otázkami do života, môžete to skúsiť. Veľa ľudí ju hodnotí pozitívne.

Komentáre