3D obrazy│Z umenia #1

Čo robiť, keď je učenia príliš veľa? Vyrábať. A to som presne urobila pred niekoľkými týždňami, keď mi začínali skúšky a ja som sa potrebovala odreagovať. A keďže mamka pred nejakým časom kúpila lepiacu pištoľ, bolo potrebné ju vyskúšať. A tak som vytiahla plátno, ceruzku, zapojila pištoľ a začala. Ako teda na 3D obrazy?

Najprv si na plátno (alebo iný pevný materiál) predkreslite návrh dizajnu. U mňa to bol nápis (biblický verš), takže som si v prvom rade vyhľadala preklad textu, potom rôzne písma, skúšala som ich po papieroch a snažila sa objaviť približné rozloženie textu. Keď som bola spokojná, prekreslila som ho priamo na plátno. Ale keďže bolo miesta stále dosť, pridala som niekoľko ozdôb. Teraz prišla tá ťažšia časť: obkresliť písmo lepidlom. Chce to trochu cviku a opatrnosti (lepidlo je ozaj horúce), no po nejakej polhodinke bolo lepidlo na mieste. 

Následne som sa rozhodla experimentovať a slová ozvláštniť, a tak som zbehla do kuchyne, vytiahla alobal a celý proces zopakovala. No po malých úsekoch som opatrne pritláčala na písmená kúsky alobalu. Táto časť vie byť trochu ošemetná, no ako aj predtým, aj táto časť je viac o pokuse – omyle. A určite zaberie viac času.


A po niekoľkých týždňoch som sa konečne dostala k dokončeniu celého obrazu - maľovaniu. Rozhodla som sa pre kombináciu svetlo žltej v okolí slova "svetlo" a tmavomodrej všade naokolo. Tento proces trval približne 2 hodiny, pretože mi chvíľu trvalo objaviť spôsob, akým prechádzať z jednej farby do druhej. Hlavne išlo o postupné vrstvenie farieb, aby mali dostatočnú nepriehľadnosť a dali sa dobre tieňovať. Ako asi každé DIY (a.k.a. urob si sám), aj toto je zdĺhavý proces pokusov a opráv. Dajte tomu čas. Niekedy treba od plátna odstúpiť a pozrieť na neho znovu. A nakoniec môžete skončiť s niečím podobným, ako je toto:


Ak niečo podobné vyskúšaš, pošli mi fotku! Inšpirácií nikdy nie je dosť :)

Komentáre