Január│Zo života #31

Január bol mesiacom skúšok. A to najmä školských. Ale po niekoľkých týždňoch učenia sa a písania záverečných prác, som dospela do úspešného konca, ktorý nielenže priniesol odpočinutie od školy, ale aj príležitosť znovu odcestovať do Prahy za druhou časťou mojej rodiny :)




Hudba

Január sa začal prekvapením vo forme dvoch nových piesní od jedného z mojich obľúbených interpretov - Eda Sheerana, ktorý strávil posledný rok mimo sociálnych sietí a celkovo šoubiznisu. Piesne Castle On The Hill a Shape Of You už prekonali viac než 80 miliónov zhliadnutí (pre každé, a to hovoríme iba o klipoch s textom) a za posledný týždeň vyšli aj oba klipy (pričom Shape Of You má za posledných 24 hodín viac ako 11 miliónov zhliadnutí). V marci má vyjsť nový album Divide, takže už vieme, čo bude v obľúbenej hudbe figurovať o dva mesiace!


Seriál

Jednoznačne treba spomenúť novú (a dúfajme, že nie poslednú) sériu britského seriálu Sherlock, o ktorom netreba veľa hovoriť. Myslím, že táto séria získala veľmi rozdielne reakcie, čo pravdepodobne pramenilo hlavne z netradičného poňatia jednotlivých dielov, ktoré sa viac vzdialili od originálnych prác Sira Arthura Conana Doyla, no o to viac sa zameriavali na príbehovú časť jednotlivých postáv. Zažijete menej deduktívnych schopností slávneho detektíva pri riešení prípadov, no možno lepšie pochopíte konanie a charakter jednotlivých postáv. Myslím, že mojou obľúbenou bola druhá časť, ktorej záver prekvapil nielen mňa, ale milióny divákov po celom svete. Či už sa vám táto séria páčila, alebo nie, treba uznať, že priniesla niečo nové a nečakané. A Sian Brooke! Tlieskam výberu herečky, ktorá zvládla nejednu prekážku (či dejovú líniu)

Len tak na okraj by som spomenula vtipný spôsob, akým BBC reagovala na reakcie divákov. #SherlockReacts bol spoločným celosvetovým hashtagom, z ktorého následne niekoľko reakcií z twitteru vybrali a odprezentovali na YouTube. Výborný "moderátor" a skvelý spôsob, akým prepojiť všetkých divákov!



YouTube

Jeden nový YouTuber a jedno video. Už niekoľkokrát som spomínala booktube, alebo časť YouTube, ktorá sa zaoberá (z väčšej časti) knihami. Nejakým spôsobom som tak došla aj k Felicity Jackson, ktorá pochádza z Austrálie, má niečo cez 80 000 odberateľov a 3 milióny zhliadnutí. Okrem klasických videí o knihách zachytáva aj rôzne chvíle zo života.



Kedysi dávno som spomínala channel StyleLikeU, ktorý sa zameriava na videá o príbehoch ľudí, ktorí si prešli zložitými a zaujímavými chvíľami. Tento mesiac tam pribudol rozhovor s britskou herečkou Jemimou Kirke, ktorá sa preslávila seriálom Girls. Niečo v jej príbehu a spôsobe, akým sa vyjadrovala, bolo fascinujúce a zastavujúce. Ak viete po anglicky a máte radi netradičné príbehy, odporúčam toto video.


Moment

Moje narodeniny? 22. Ešte stále hľadám, kam idem a ako sa tam dostanem, ale pomaličky sa učím a nachádzam. Zaujímavé je, že keď sa plánujete sústrediť na jednu vec, jednu zmenu, nakoniec sa objaví niečo dôležitejšie a naliehavejšie, a tak nikdy neviem, čo zo mňa bude o niekoľko mesiacov. Ale to je na tom to zaujímavé :)

Komentáre