Apríl│Zo života #20

Apríl je preč. Mám posledné dni na dopísanie bakalárky a asi mesiac na učenie na štátnice (ach pomoc, ešte som nezačala), ale snáď začiatkom júna skončí moje trápenie a ja si budem môcť užiť čítanie kníh, slnko a voľno :)



Hudba

V apríli som počúvala intenzívne 2 albumy: prvým bol album You´re a Man Now, Boy od britského speváka Raleigh Richieho (tiež známy ako Jacob Anderson), 25 ročného herca známeho zo seriálu Game of Thrones (v ktorom stvárňuje postavu Gray Worma). Tento alternatívny R&B album obsahuje 12 piesní (deluxe verzia 18) a medzi moje obľúbené patria Werld is Mine, Stronger Than Ever, I Can Change alebo The Last Romance.


Druhým albumom bol Little Giant od Andrewa "Roo" Panesa, 27-ročného britského folkového speváka. Tento album má 12 piesní a ak máte chuť na príjemnú večernú oddychovú hudbu, odporúčam tento a aj jeho novší album Paperweights.


Seriál

Tento mesiac odporúčam 3 seriály, ktoré som pravdepodobne spomínala už predtým, no začali vychádzať nové časti/nové série a ja som príliš nadšená na to, aby som ich tu nespomenula. Všetky tri seriály by som zaradila do kategórie "viac pre dospelých", keďže častejšie obsahujú scény nevhodné pre mládež alebo príbeh bližší dospelým. Prvým je Orphan Black (4. séria) - seriál o klonoch, Game of Thrones (6. séria) - jeden z najznámejších seriálov súčasnosti a Outlander (2. séria) - seriál o žene, ktorá cestovala v čase z 20. do 18. storočia (a videla som natáčanie v Prahe! :) ak uvidíte v druhej sérii scény na ulici, tak tie sa natáčali tu). Tento mesiac som ich sledovala s nadšením, keďže nové série nesklamali a sú lepšie než kedykoľvek predtým!


YouTube

V apríli som našla veľmi inšpiratívny YouTube channel dcéry a matky z Ameriky, ktorých cieľom je ukázať ľuďom spôsob, akým sa naučiť akceptovať a dokázať vyjadriť svoje "pravé ja". Zo spoločnosti, ktorá je posadnutá mladosťou a krásou, prichádzajú ľudia, ktorí sa naučili milovať svoje telo aj vnútro a chcú to posunúť ďalej. Videá majú približne 10-15 minút a nájdete tam hercov, umelcov aj neznáme osoby, ktoré zdieľajú svoj príbeh a svoje vnímanie seba samých.
*upozornenie: v týchto videách sú hostia podporovaní k tomu, aby sa vyzliekli len do spodného prádla a ukázali tak, že štýl nie je o tom, čo nosíme.
Tu je playlist videí: The What´s Underneath Project

Film

Opätovne som si pozrela film Love, Rosie, pretože som ho nevidela dlho a kombinácia Lily Collins a Sam Claflin nikdy nesklame. Minulý rok som čítala predlohu, a hoci som stále viac fanúšikom knihy, tak aj tento film (hoci prerobený na jednoduchší americký romantický film) stále patrí medzi fajn moderné ženské filmy. Jedna z vecí, na ktorú som si ale spomenula, ale ktorá robí pozeranie ešte zložitejším (na emócie) je rozdiel 12 rokov filmových proti 45 knižným (keď si prečítaš aj knihu, pochopíš)

Nápad

Toto tu ešte nebolo! Chcela by som tu spomenúť dve stránky, ktoré sledujem a myslím, že ich podstata je veľmi zaujímavá. Prvou stránkou je Postcrossing, ktorého členom som už 6 mesiacov, aktívne asi 2, ktorá je založená na zasielaní pohľadníc. Ako funguje? Po zaregistrovaní si vyžiadate adresu a systém vám vygeneruje iného člena, ktorému pošlete pohľadnicu. Na oplátku vaše meno vyhodí niekomu inému a vy dostanete pohľadnicu tiež! Tak som sa už spojila s ľuďmi v Rusku, Nemecku aj Amerike a je to super spôsob, ako si písať s ľuďmi po celom svete :) Ak máte záujem, môžete si s jedným človekom písať aj pravidelnejšie alebo to necháte na jednorázové zaslanie.

Poslednou stránkou je Bookcrossing, ktorý spočíva v tom, že vaša kniha môže zažiť dobrodružstvo. Ak sa rozhodnete zapojiť do tohto programu, dostanete špeciálny kód, ktorý nalepíte do knihy a tú môžete nechať niekde na verejnom priestranstve, alebo ju niekomu dať. Ak niekto nájde knihu s kódom, zaregistruje to na stránke a môže pripísať príbeh, ako ju našiel a či sa mu páčila a posunie ju ďalej. Na stránke sú aj mapy, podľa ktorých môžete knihy hľadať alebo môžete knihu poslať niekomu, kto zapísal, že by ju chcel prečítať. Na Slovensku sa táto stránka ešte neuchytila, ale možno sa v blízkej dobe rozšíri.

Toľko na apríl :)

Komentáre