Máš to v krvi!│KPM 2016│Zo života #19

Minulý týždeň som bola na KPM. Čo je to KPM, pýtaš sa? Je to Konferencia pre pracovníkov s mládežou. Čo je to pracovník s mládežou? Najčastejšie je to človek, ktorý trávi svoj voľný čas tým, že ho trávi s ľuďmi omnoho mladšími (alebo aj staršími) než je on sám, snaží sa ich viesť v premýšľaní a čo je dôležitejšie - ukazuje im Pána Boha a to, že to nie je vzdialený výmysel. Toľko v krátkosti.


Toto KPM bolo moje 4. (ak sa nemýlim, bola som tam v rokoch 2012, 2014, 2015, jeden rok som vynechala kvôli škole a maturitám) a každý rok má konferencia inú tému. Tento rok to bolo: Máš to v krvi! a základom prvej časti bolo preskúmať srdce každého služobníka a v druhej časti to bolo (metaforické) pastierstvo ľudí. Lebo vieš...máš to v krvi od Otca (ak sa nechytáš, cháp - Boha Otca).

Hlavným rečníkom bol Dave Patty, ktorý sa pred 20 rokmi presťahoval z USA do ČR a ktorý vedie tím ľudí, ktorý zastrešuje misionárov zo 14 krajín Európy. Dave ako rečník patrí medzi ľudí, ktorých by si mohol počúvať naozaj dlho. Je zábavný a zároveň vám dokáže hovoriť zložité a ťažké veci. Jeho témy boli položené na veršoch z Evanjelia podľa Matúša 3:17 a 17:5 "Keď ešte hovoril, ajhľa, jasný oblak ich zastrel a z oblaku ozval sa hlas: Toto je môj milovaný Syn, v ktorom sa mi zaľúbilo; Jeho poslúchajte." Premýšľali sme nad srdcom, ktoré má 4 komory: identitu, lásku, zaľúbenie a miesto. Identite - hodnote, keďže Pán Ježiš hovorí o Otcovi, v ktorom má pevný základ a pozná svoju identitu; láske, ktorá poskytuje bezpečie, no aj o všetkých ranách, daroch a zraneniach od pozemských otcov. V piatok sme sa venovali zaľúbeniu, motivácii a tiež miestu, ktoré nám prislúcha. O 6 ochoreniach srdca, klamstvách, sľuboch, modlách, hriechoch, zraneniach a neodpusteniach a o tom, aký je stav nášho srdca.


Jedna z najlepších vecí na KPM sú semináre, ktoré si môžeš zvoliť a na ktorých sa dozvieš konkrétne príbehy reálnych ľudí a to, ako žili a prežili svoje príbehy oni. V piatok to boli semináre osobné, týkajúce sa ťažkých chvíľ a klamstiev, ktorým verili a väčšina z nich bola delená podľa pohlavia. Ja som bola na seminári Amy Ellenwood a som jej veľmi vďačná za životný príbeh, ktorý bola ochotná posunúť ďalším. Jednou z mnohých vecí, ktorú som si zapamätala, bolo to, že Ježiš nezomrel len za tvoje hriechy, ale aj za hriechy, ktoré boli vykonané proti tebe a že čas nehojí všetky rany. Druhým seminárom bol jeden s názvom Oklamaná, ktorý viedla Anna Gálová, ktorú som mala možnosť spoznať niekoľko týždňov predtým a čo bolo skvelé na jej príbehu, bolo to, že vedela hovoriť konkrétne o sebe a zároveň o toľkých dievčatách, ktoré sa necítia dosť - dobré, múdre, pekné... 

Večer bol venovaný osobnému premýšľaniu a modlitbám, v ktorých si mohol preskúmať vlastné srdce. Je pravdou, že nie som veľmi zameraná na emócie a už vôbec nie vo viere, no videla som, že sú veci, niektoré uložené veľmi hlboko, ktoré potrebujem vytiahnuť, "vyliečiť" a až tak sa hýbať ďalej. V živote aj vo viere. 

Sobota už bola zameraná na vedenie ľudí a v tento deň dokonca na hlavných programoch hovorilo 5 rečníkov, ktorý zdieľali svoje príbehy, ktoré mohli byť úplne odlišné od toho tvojho, no zároveň ťa to mohlo povzbudiť k vykročeniu z komfortnej zóny a nasledovaniu Boha tam, kde chce. Predposledný seminár, ktorého som sa zúčastnila, bol vedený Linkeschovcami a ich témou boli otázky a počúvanie tých, ktorí sa chcú zdôveriť. Je mnoho vecí, ktoré sa vynasnažím zaviesť do mojich rozhovorov nielen s mladšími, ale aj s mojimi rovesníkmi. Posledný seminár o tom, ako rozpoznať, kto k tebe hovorí, viedol Marián Cabadaj, mladý služobník zo Žiliny, ktorého som ešte nikdy nepočula, no bolo to veľmi fajn! Čo bolo fajn? Múdre slová, podložené fakty, zábavné, no skutočné príhody a zaujímavé úvahy. Taktiež je jeho prejav a premýšľanie blízke tomu môjmu, takže som veľmi vďačná aj za to, že som mohla stráviť hodinu v Escape klube premýšľaním nad touto témou. Ak sa nemýlim, sobotňajšie semináre by mali pribudnúť aj na facebookovú stránku TC Kompasu alebo KPM, ak sa tak stane, pridám sem link, aby si si ich mohli vypočuť sám. Zatiaľ si pozri fotky tu.

Veľa času som strávila s kamarátmi z dorastového tímu, rozprávaním sa na vážne, aj vôbec nie vážne témy a znovu som sa mohla utvrdiť v tom, akí sú pre mňa dôležití a aké vzácne je mať takých priateľov, akými sú oni.


Nakoniec by som rada poďakovala tímu ľudí, ktorí urobili z tejto konferencie miesto pre viac než 600 ľudí, miesto, kde mohli premýšľať, učiť sa a hľadať. Ďakujem kapelám, ktoré chválili Pána Boha cez piesne, ľuďom, ktorí robili skvelé scénky, tým, ktorí sa starali o techniku, tým, ktorí to držali celé pokope a mnohým ďalším, o ktorých som ani nevedela, ale prispeli k tomu, že všetko išlo "po masle". Je veľmi povzbudzujúce vidieť každoročne ľudí, ktorí sú zapálení pre to, aby ďalej hovorili o Bohu, o viere, o milosti. A je veľmi vzácne nájsť si čas na preskúmanie svojho srdca a hľadaní toho, ako má biť moje srdce v rytme s Božím. Ale viem, že to zistím. Mám to predsa v krvi.


photocredit: facebook KPM

Komentáre