The Assassin´s Blade (Sarah J. Maas)

Názov: The Assassin´s Blade
Autor: Sarah J. Maas
Séria: Throne of Glass (Trón zo skla)
Vydavateľstvo: Bloomsbury
Rok vydania: 2014 
Počet strán: 448
Žáner: zbierka poviedok
Cena: 10 € 

O knihe: 

The Assassin´s Blade je zbierka 5 poviedok, ktoré vyšli pôvodne v elektronickej podobe a neskôr boli vydané v jednej zbierke v papierovej verzii. Obsahujú 5 príbehov, ktoré sa odohrávajú ešte pred začiatkom oficiálnej prvej časti série Trón zo skla (momentálne aj v slovenskom preklade) a predstavujú hlavnú hrdinku, približujú jej charakter a históriu.

Čo si o knihe myslím ja?

Dovoľte mi priblížiť vám hlavnú postavu: Celaena Sardothien je 16-ročné dievča, ktoré má rado luxusné šaty, šperky, kozmetiku...a je asasín. Čo to znamená? Že je nájomným vrahom. Od 9 rokov vyrastá v dome Aerobynna Hamela, ktorý je jej pánom, učiteľom, náhradným otcom a všeličím možným. Už niekoľko rokov je známe, že je jeho dedičom, no málokto vie, ako naozaj vyzerá. Je (občas prehnane) sebavedomá, cieľavedomá a presná. No nie vždy ide všetko podľa jej predstáv.

Nechcem prezradiť o tejto zbierke veľa, ale čo môžem povedať, je to, že táto kniha je skvelá. A to nepreháňam. Písanie autorky je pútavé, postavy majú hĺbku, dej je nepredvídateľný, každá strana ťahá ďalej. A to dokážem byť pri týchto kritériách veľmi kritická. Každá z postáv bola unikátna, každá poviedka priviedla Celaenu k istému uvedomeniu, každá zrada a smrť boli dôležité a všetko spolu dávalo zmysel (možno okrem poviedky o liečiteľke, ktorá však má skôr ukázať novú stránku hlavnej postavy než obohatiť dej).

Celá púť hrdinky sa začína už v prvej poviedke, kde sa rozhodne neposlúchnuť rozkazy svojho majstra a namiesto toho, aby priviedla domov 200 otrokov, rozhodne sa im pomôcť ujsť. A tu to so Celaenou ide jemne z kopca. Nielenže tvrdo ochutná hnev Aerobynna, odíde trénovať k Tichým asasínom, no nájde si cestu aj k Samovi (och Sam!). Romantika sa nájde, ale nečakajte jednoduchý príbeh o láske s happyendom. Na to upozorňujem vopred.

"If you ever tell anyone about me embracing you...I´ll gut you." (s. 75)

Bola som naozaj milo prekvapená touto takmer 450 stranovou knihou, vďaka ktorej sa teším na čítanie celej série. Momentálne mám doma prvú a druhú časť, takže mám čo robiť. Očakávam zvraty, ktoré v tejto zbierke nechýbali, hrdinku, ktorá je niečím nová a emócie, ktoré ma pri čítaní tejto zbierky párkrát zastavili a musela som predýchavať.

Takže. Ak máte radi fantasy, nepredvídateľný dej, badass hrdinku a silné emócie, odporúčam túto knihu. 
"Everything has a price." (s. 171)

Moje hodnotenie...

...zaslúžených 5/5*. Všetko som už vymenovala hore, ale opäť môžem zdôrazniť len to, že ak máte možnosť si knihu prečítať, nečakajte.

Túto knihu som zaradila do mojej 2015 Reading Challenge pod kategóriu Kniha, ktorú mi niekto odporučil. Rozhodla som sa zaradiť túto knihu do tejto konkrétnej kategórie, pretože mi ju (hoci nie osobne) odporúčala Sasha Alsberg (dievča z YouTube, raz som ju spomínala), ktorá o tejto sérii hovorí veľmi často.

Komentáre