Ako čítam?│Tag

Najbližšie by som chcela napísať 2 recenzie (Oznamujeme všetkým majiteľom hrobov a Chlapec bez mena), no keďže ešte potrebujem trochu času, rozhodla som sa vyskúšať niečo nové...tagy sú na blogoch obľúbené, predstavujú zoznam otázok, na ktoré môžete odpovedať a potom môžete "tagnúť" niekoho ďalšieho, aby na otázky odpovedal sám :)

Dnes by som chcela urobiť Reading Habits Tag, ktorý som našla tu a pôvodne vznikol ako video od TheBookJazz. Toto sú otázky: 

1. Máš na čítanie vyhradené špeciálne miesto?
2. Záložky alebo papier, ktorý nájdeš ako prvý?
3. Dokážeš prestať čítať "len tak" alebo musíš dokončiť kapitolu/určitý počet strán?
4. Piješ/ješ pri čítaní?
5. Multitasking: počúvaš pri čítaní hudbu alebo tv?
6. Jedna kniha alebo niekoľko kníh zároveň?
7. Čítanie doma alebo na cestách?
8. Čítaš nahlas alebo potichu?
9. Čítaš dopredu alebo vynechávaš strany?
10. Zlomenie väzby alebo nie?
11. Píšeš do kníh?
  1. Ak čítam doma, tak najčastejšie to bude v mojom kresle, ktoré som dostala pred niekoľkými rokmi na narodeniny. Je veľké, pohodlné a tak akosi si ho spájam s čítaním. Ak čítam veci z notebooku, čo sa stáva celkom často, tak vtedy čítam v pohodlnom kresle pri písacom stole. Nezvyknem čítať v posteli, pretože zaspím, neviem sa uložiť alebo mi knihy spadnú na tvár...
  2. Rada by som povedala záložky, ale pravdou je, že ich príliš veľa nemám a tie čo mám, zvyknú tajomne zmiznúť a objaviť sa po niekoľkých týždňoch. Úlohu záložiek najčastejšie plnia cestovné lístky, ktorých mám habadej.
  3. Pri rozčítaných knihách sa snažím dokončiť kapitolu, ak sa to inak nedá, tak aspoň odsek alebo si nájdem zaokrúhlené číslo strany. Áno, uvedomujem si, že som divná.
  4. Mojím verným spoločníkom pri čítaní je hrnček s čajom, poprípade niečo sladké :)
  5. Párkrát som sa snažila pri čítaní počúvať hudbu, musí to byť ale len niečo bez spevu. Snažím sa sústrediť na jeden umelecký zážitok za druhým...
  6. Zistila som, že takmer vždy čítam niekoľko kníh naraz. Niekedy sa stáva, že čítam knihu do školy a popri tom čítam aj veci podľa môjho výberu. Alebo, tak ako aj teraz, mám rozčítané veci na dve rôzne hodiny literatúry a popri tom ešte niečo moje. 
  7. Aj - aj. Čítam doma a potom hlavne pri cestovaní (čauko vlak a autobus, moji verní spoločníci pri ceste do školy!)
  8. Málokedy čítam nahlas. Stane sa to len pri čítaní poézie alebo ak ma niečo zaujme. Prevažne ale čítam "v duchu". Ak ale čítam večernú rozprávku pre sestru, rozhodne je to nahlas!
  9. Mojim zvykom pri čítaní fyzickej knihy je prečítanie si poslednej vety. Neviem kedy to začalo, ale robím to takmer vždy. Možno je to preto, že prvá a posledná veta sú pre mňa veľmi dôležité a myslím, že zanechajú dôležitý dojem z knihy.
  10. Toto je vec, ktorú neznášam na mäkkej väzbe. Zlomy. Ach jaj. Ak sa to dá, snažím sa im vyhnúť (čo sa mi ale nedarí) :(
  11. Nie. Vypisujem si citáty do zošita, mobilu a tu :)
Možno ste sa o mne vďaka tomuto postu dozvedeli niečo nové a možno skúsim nájsť ďalšie zaujímavé tagy (už mám jeden vyhliadnutý!). Streda = recenzia. Jupí!

Komentáre