Keď je to ťažké│Zamyslenie #4

Pred pár dňami som si na odporúčanie pozrela film What If (alebo inak aj The F word), v ktorom hlavné úlohy stvárnili Daniel Radcliffe (áno, to je ten, čo hral Harryho Pottera) a Zoe Kazan. Je to príbeh o dvoch kamarátoch, ktorí zisťujú, či dievča a chlapec môžu byť "len priateľmi". Film sa mi v konečnom dôsledku páčil, i keď by som možno vynechala posledných 7 minút, ktoré tak trochu posúvajú príbeh do skupiny klasických a predvídateľných filmov (p.s. existuje aj takáto zkrátená verzia). Toto však nemá byť recenzia filmu. Čo to teda má byť?

V (približne) polovici filmu, kedy Wallace prichádza na to, že pravdepodobne cíti k Chantry "niečo viac", ide sa poradiť so svojím priateľom Allanom, čo robiť. Ten mu dá kopec (zábavných) rád, ale taktiež povie niečo, čo ma veľmi zaujalo:


V mojom (veľmi profesionálnom) preklade by to znelo asi takto: "Je to komplikované. Táto celá vec s láskou je komplikovaná. A to je dobre. Pretože ak je to príliš ľahké, nemáš dôvod sa snažiť a ak nemáš dôvod sa snažiť, neurobíš to."

Často platí jedna rovnica: čo je dobré, to je (takmer vždy) ťažké. Ak chceš niečo dosiahnuť, musíš sa snažiť, venovať tomu čas, zaujímať sa,...či už ide o vzťahy, koníčky, prácu, či hocičo iné. Niekto by povedal, že je to príliš veľa driny. Ja hovorím, že dobré veci si vyžadujú prácu. Je len na tebe, či si ochotný niečo pre to obetovať.

Rob to, čo je správne, nie to, čo je ľahké. Ak niečo chceš, pracuj na tom. Nevzdávaj sa. Bude to drina. Ale to je fajn. Pretože môžeš dosiahnuť veľké veci.

photo credit: DeathtoStock

Komentáre