Jún│Zo života #5

Jún bol pre mňa mesiacom oddychu a príprav na leto. Konečne bolo teplejšie (občas až príliš) a mohla som tráviť čas s kamarátmi a rodinou. Knihy, filmy a hudba predstavovali veľkú časť oddychu. Čo odporúčam?


Hudba

Tento mesiac som počúvala album 21 od Adele, ktorý vyšiel v roku 2011. Je to jej 2. štúdiový album a obsahuje 11 piesní. Medzi moje obľúbené patria najznámejšie Rolling in the Deep, Rumour Has It či Set Fire to the Rain, ale aj piesne ako I´ll Be Waiting či Lovesong. Žánrovo tu nájdete folk, soul, country a blues. Adele sa týmto albumom zapísala aj do Guinnessovej knihy rekordov v roku 2012 vďaka jeho pozícii v 30 krajinách. 

YouTube

Ak si niekedy radi pozriete dobrú talk-show, odporúčam jednu britskú: The Graham Norton Show. Show má už 17 sérií a 264 častí. Beží od roku 2007 a jedna časť má cca 45 minút. Na jednom gauči sa stretnú v priemere 3 hostia (herci, komedianti, muzikanti,...) a posledných 5 minút je venovaných hudobnému hosťovi

Medzi moje obľúbené časti patria: s17e10 (Arnold Schwarzenegger, Emilia Clarke, Jake Gyllenhaal, Cara Delevigne, Tinie Tempah), s17e09 (Samuel L. Jackson, Stephen Merchant, Amy Schumer), s17e08 (Chris Pratt, Jude Law, Melissa McCarthy, John Bishop), s17e04 (Matt LeBlanc, Rebel Wilson, Kit Harrington), s12e05 (Helena Bonham Carter, Michael Buble, Jack Whitehall) alebo napríklad s09e03 (Miranda Hart, Jack Whitehall, Adele) a mnohé ďalšie.

Seriál

Tento mesiac ma zaujal kanadský seriál Orphan Black, ktorý beží už od roku 2013. Hlavná postava Sarah Manning je svedkom samovraždy Beth Childs, ktorá je jej podozrivo podobná. Sarah sa rozhodne prevzať jej identitu, avšak dostáva do spletitého príbehu, ktorý začína stvorením Sarah a ďalších žien - sú totiž klonmi. Sarah spoznáva Cosimu, Allison, Helenu, Rachel a ďalšie klony, snaží sa ochrániť svoju dcéru a zachrániť jej "sestry" pred ich smrtiacou chorobou.

Herečka Tatiana Maslany, ktorá stvárňuje všetky klony, je skvelá. Pri pozeraní seriálu úplne zabúdam na to, že všetky postavy sú hrané jedinou osobou. Príbeh nestojí v jednom bode a v každej časti sa divák dozvedá nové informácie a spoznáva nové kúsky skladačky. Zatiaľ má seriál 3 série po 10 častí, pričom jedna časť má cca 43 minút. 4. séria by mala byť odvysielaná v roku 2016.

Moment

Po dvoch mesiacoch sme sa s kamarátkami rozhodli spraviť si Girls´ night in (pretože nie sme práve párty typy)! Pozreli sme si Pitch Perfect 2, zjedli kopec jedla a porozprávali sa o živote. Teší ma, že môžem vidieť moje kamarátky vyrastať a dospievať. 

Júl sa blíži a s ním množstvo nových zážitkov. Už teraz sa na to teším. Čo ty?

photo credit: DeathtoStock

Komentáre