Vydavateľstvo: Kumran
Rok vydania:  2019 (orig. vydanie – 2016)
Počet strán: 296
Žáner: román pre deti
Cena: 7
Ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk za poskytnutie knihy na recenziu, môžete ju nájsť tu.

Z diery v zemi začal stúpať čierny mrak, ktorý sa zvíjal do víru ako laso. Levimu trvalo iba zlomok sekundy, aby pochopil, čo to je. Enti. Húf entov, ktorí sa rojili spod zeme. Vydávali príšerný zvuk, ohlušujúci bzukot ako letecká jednotka smrtiacich včiel. Len čo vzlietli k oblohe, začali sa zhlukovať do hustého temného mračna, ktoré zlovestne viselo nad ihriskom. Levi sa poobzeral okolo seba: ostatné decká jazdili na skejtbordoch a hrali rôzne hry, pričom si vôbec neuvedomovali hroziace nebezpečenstvo. Zjavne nevideli ani nepočuli, čo sa okolo nich deje.Začala sa neviditeľná invázia.

Po niekoľkých týždňoch po recenzii na Kráľovských bojovníkov som neodolala, a prečítala aj ďalší diel. A bolo to dobré rozhodnutie. Myslím, že táto kniha bola ešte lepšia než tá predchádzajúca a tu sú moje dôvody prečo: autorka nemusela "strácať čas" vysvetľovaním a predstavovaním sveta Athorasu. Čitateľ ho už sčasti spoznal v prvom dieli. Nemusela objasňovať pravidlá, ani to, o čo sa malí hrdinovia snažia. Zredukovala počet ciest do sveta "kúzelného" a viac sa zamerala na ten reálny. A tak mala omnoho viac priestoru na to, aby mohla budovať postavy.
"Bojovníci si mlčky vymenili pohľady, potom prikývli. Najvyšší čas. Čas bojovať. Gule na pancieroch sa ako na povel roztočili a do vzduchu vychrlili slová. Dve silné a jednoduché slová. Nebojte sa."
V tejto knihe pribudla jedna nová hrdinka, Ivy. Bolo zaujímavé vidieť ďalšiu postavu dievčaťa, ktoré bolo úplne iné ako Brianna a predsa v mnohom veľmi podobné. Autorka venovala omnoho viac času vzťahom, charakteru a vývoju postáv. Hoci neprešlo veľa času a teda nerástli fyzicky, mohla z nich vytvárať samostatnejšie a odvážnejšie deti, ktoré čelia veľkým výzvam.
"Potom v uchu začula nový hlas, čistý ako zvon, príjemný a nežný, melodický a plný lásky: Pravdivé. Čestné. Milé. Mysli na takéto veci."
Mojou najobľúbenejšou časťou bola zápletka spojená s Briannou (a jedna z hlavných línií). V nej sa k hrdinke dostáva malý tvor, ktorého nazve Stella. Stella jej postupne vkladá do hlavy (a aj srdca) myšlienky, ktoré ju postupne odpútavajú od rodiny aj priateľov. Sú to tie malé klamstvá, ktoré sa usalašia v hlavách mnohých: nie som dosť dobrá, nikto ma nemá rád, im na mne v skutočnosti nezáleží, som lepšia než oni... Autorka sa teda pohrala s bojom v skutočnom svete – takom, kde nepriateľa najprv vôbec nevidíme. A urobila to veľmi dobre. Bolo potom zaujímavé sledovať to, ako k nej pristupovali priatelia a ako sa ju snažili zachrániť.
"Zdroj neriadi len to, čo sa deje, ale aj to, ako sa to deje. Áno, mohol to všetko urobiť sám; ale potom by si nikdy nespoznal, čo môže Zdroj dosiahnuť prostredníctvom teba, mladý bojovník. (...) Jeho cesty sú záhadné, nie vždy im porozumieš. Chce však, aby si jednu vec chápal celým srdcom, a totiž, že s ním je všetko možné. Dokonca aj tie najťažšie bitky."
Aj naďalej sa kniha nesie v alegórii k biblickým motívom a príbehom, používa parafrázu veršov a čerpá z odseku o výzbroji. Pokračuje v transformácii niečoho, čo môže byť veľmi metaforické a nepredstaviteľné a snaží sa to ukázať na živote malých hrdinov, ktorí sa učia využívať svoju výzbroj a učia sa aj to, ako s ňou bojovať v skutočnom svete. Nie je to však kniha, ktorú by mohli čítať len deti, ktoré sa snažíme priviesť ku viere. Je to tiež kniha pre deti, ktoré chceme naučiť bojovať dobré bitky a ako to robiť s láskou.

...táto kniha sa číta rýchlo a ľahko a znovu ma presvedčila, že detské knihy stoja za to. Lebo vziať ťažký princíp a uviesť ho do života nie je ľahké. A ešte ťažšie je to urobiť tak, aby nielen poučil, ale aj zabavil a prekvapil. Teda 4,75/5*.