The Heart of Betrayal (Mary E. Pearson)

Názov: The Heart of Betrayal 
Séria: The Remnant Chronicles #2
Autor: Mary E. Pearson
Vydavateľstvo: Henry Holt
Rok vydania: 2015
Počet strán: 470
Žáner: fantasy YA román
Cena: 13 

O knihe:


The Heart of Betrayal alebo druhý diel trilógie The Remnant Chronicles začína presne tam, kde prvý diel skončil – príchodom princeznej Lie do krajiny asasína – Vendy. Lenže Venda nikdy neberie zajatcov. Čo sa potom stane s princeznou, ktorá odmieta príkazy a princom, ktorý sa vydáva za obyčajného vyslanca?

Čo si o knihe myslím ja?

Druhá kniha v sérii zvykne byť výnimočná – buď to výnimočne dobrá, alebo výnimočne zlá. Buď to autor príde na to, ako príbeh rozvinúť spôsobom, ktorý všetkých ohúri, alebo napíše knihu, ktorá je len násilným predĺžením príbehu, ktorý mal byť dávno ukončený. Mary E. Pearson našťastie napísala veľmi silné pokračovanie, ktoré nielen (konečne) prekvapilo, no hlavne ma držalo v napätí takmer každú stranu.
"We had a terrible start... doesn´t mean we can´t have a better ending."
Bez toho, aby som vyzradila spoilery (čo je stále ťažšie), tak môžem povedať: milostný trojuholník sa trochu rozvíja a prekvapivo mi to nevadilo, pretože to nebolo úplne nasilu. Jednoducho má čitateľ (a s ním aj Lia) možnosť viac spoznať postavy a preto úplne prirodzene začína zápletka, ktorá je neobyčajná. Totižto, Lia väčšinu času nemá problém v rozhodovaní medzi princom a asasínom, myslím, že je to skôr problém pre čitateľa. Kaden aj Rafe v tomto dieli dostávajú viac priestoru (možno jeden trochu viac) a ja som každou stranou musela prehodnocovať moje závery a názory z prvej knihy.
"I wished that love could be simple, that it was always given and returned in the same measure, equally and at the same time, that all the planets aligned in a perfect way to dispel all doubts, that it was easy to understand and never painful."
Ďalej. Lia sa začína meniť na veľmi silnú (aj tvrdohlavú) hrdinku, ktorá si vie vybojovať to, čo chce. Aj tu sa autorka vyhýba klišé obrazom len o chlp, no ešte stále som bola ochotná prijať princeznú takú, akou sa snažila byť. A to najmä dcérou s nadprirodzenými schopnosťami, ktoré sa učí ovládať a zároveň možnou nezadržateľnou mocou, ktorá môže obrátiť celé barbarské kráľovstvo naruby.
"There are no rules in survival."
V tomto dieli autorka doplnila veľmi zaujímavé postavy, predovšetkým v podobe hlavného panovníka Vendy, ktorý na tých niekoľkých desiatkách stranách dostal vývoj, aký sa postavám dostáva len málokedy. Bol zaujímavý, krutý, dobrý, zlý, jednoducho všetko v jednom. Jedna z najzaujímavejších fantasy postáv, aké som v poslednej dobe v knihe objavila!
"When you think you´re at the end of your rope, give it three more days and then anither three. Sometimes you´ll find the rope is longer than you thought."
Toto pokračovanie ma donútilo čítať stále viac a viac, pretože na každej strane sa objavili nové zvraty, nové odhalenia, nové napäté situácie. Dokonca som v niektorých momentoch prejavila svoje emócie aj nahlas, čo sa nestáva až tak často a teda bola veru výnimočná.
"Because I stupidly loved her."
Takže bez toho, aby som toho prezradila čo i len o trochu viac, môžem povedať, že ak je niekto fanúšik fantasy so silnými hrdinami, nenásilným ľúbostným trojuholníkom, trochou magického a množstvom "badass" momentov, najmä vďaka Lii, tak táto séria sa každou knihou ukazuje byť tým vhodným. Bola radosť ju čítať!

Moje hodnotenie...

...knihe som dala 5/5* a patrí zatiaľ medzi série, ktoré majú veľký potenciál!

Komentáre