Apríl│Zo života #34

Apríl bol mesiacom školských povinností, vyučovania, prezentovania, písania, tvorenia a všetkého obdobného. V celom mesiaci sa vyskytli možno 4 väčšie udalosti a zbehol príliš rýchlo. Niekoľko vecí však zaujalo moju pozornosť a pre inšpiráciu a spomienku ich píšem tu:




Hudba


V apríli som najčastejšie počúvala album Death Of A Bachelor od americkej skupiny Panic! At The Disco. Táto kapela funguje už od roku 2004, no momentálne je jej jediným členom spevák Brendon Urie, ktorý nahral na poslednom albume spev, gitaru, klávesy aj bicie. P!ATD je známa tiež tým, že každým albumom sa ich štýl trochu mení, vo všeobecnosti sa však charakterizujú pop rock štýlom. Album Death Of A Bachelor má 11 piesní, pričom medzi moje obľúbené patria Victorious, Death Of A Bachelor a Crazy=Genius. Ak nemáte radi hudbu, v ktorej sa ocitnú nadávky, možno nesiahnite po tejto kapele. Ja som v ich prípade príliš nešla do hĺbky textov a radšej ani videí (lebo niektoré sú podivné), ale tento mesiac som mala chuť na tento typ hudby, takže preto práve oni.


Seriál

Začiatok apríla sa niesol v duchu seriálu Victoria z roku 2016. Po sérii o kráľovnej Alžbete (The Crown) som si uvedomila, že som si nikdy nepozrela predtým vytvorený seriál o kráľovnej Viktórii, ktorá patrí medzi najznámejších panovníkov Spojeného kráľovstva a že je veru čas ho zhliadnuť. V hlavných úlohách sa objavila Jenna Coleman (Viktória), Tom Hughes (Albert), Rufus Sewell (Lord Melbourne) a ďalší.

Treba podotknúť, že hoci sa snažia držať faktov čo najviac, ide predsa len o starší príbeh, ktorý sa (minimálne v tejto 1. sérii) zameriava viac na prvé roky panovania Viktórie, jej vzťah s lordom Melbournom (jej predsedom vlády), dvorenie Alberta a jej tehotenstvo (pôrodom sa séria končí). V porovnaní s The Crown je teda táto verzia viac romantickým stvárnením, ale ak máte radi príbehy založené na historických dokumentoch, ktoré vás vtiahnu do deja a do hodín strávených na internete overovaním faktov, tak je aj toto seriál pre vás.

Film

Ak sa nemýlim, tak som v apríli videla nový Disney film Vaiana (Moana) a opäť som si spomenula, ako veľmi mám rada rodinné animované filmy. Myslím, že nie je veľmi potrebné ho bližšie opisovať, ak by ste však žili v jaskyni, tu je krátky obsah: príbeh je o mladej náčelníčke Vaiane, ktorej ostrov začína postupne odumierať a preto sa vydáva na dobrodružnú výpravu, kde potrebuje vrátiť Srdce oceánu tam, z kade ho raz poloboh Maui zobral (a preto ho musí po ceste vyzdvihnúť tiež). Hlavnú postavu dabovala 16-ročná herečka Auli´i Cravalho a bola skvelá!

YouTube

Na Youtube som v apríli objavila jeden channel, ktorý rozhodne stojí za zmienku! Mr. Kate sa zaoberá interiérovým dizajnom, DIY, obliekaním a mnohými ďalšími umeleckými a kreatívnymi odvetviami. Od roku 2009 nazbierali manželia Kate a Joey cez milión odberateľov a takmer 80 miliónov zhliadnutí.

Ale keďže oslavovali 5. výročie, je fajn pripomenúť si aj jeden z mojich obľúbených projektov: The Lizzie Bennet Diaries, čo je moderná adaptácia románu Pýcha a Predsudok od Jane Austen, ktorá sa stále drží originálu najviac ako sa dá, no dáva príbehu moderný twist vďaka forme vlogov, ktoré Elizabeth robí. A práve prvý diel vyšiel v roku 2012 a ja si ešte pamätám doby, kedy som čakala na každú novú časť. Vy už nemusíte, pretože sú všetky na YouTube!

Moment

Predposledné ŠPM. Už teraz viem, ako veľmi mi budú chýbať každomesačné stretnutia so všetkými spolužiakmi z celého Slovenska. Kamoši, ste skvelí!
photocredit: DeathtoStock

Komentáre