Máj│Zo života #35

Ani neviem ako a máj je preč. Bol to mesiac písomiek, skúšok, písania prác, hodín za počítačom, čítania povinnej a odbornej literatúry a postupných príprav na všetko, čo ma ešte len čaká. Ale kto by pomedzi učenie nepočúval hudbu, nepozeral filmy a seriály či nestrávil (zopár hodín) nejaký čas na YouTube? A preto...



Hudba

Povedzme si to na rovinu. Aj keď nemáte radi One Direction, nový album od Harryho Stylesa je veru dobrý. Bývalý člen (ale môžeme to nazývať člen cez prestávku kapely) 1D vydal album s rovnomenným názvom, ktorý celkom isto plní horné priečky rebríčkov vo väčšine krajín. Album vyšiel 12. mája, má 10 piesní a štýlovo sa zaraďuje do (soft) rocku. Medzi moje obľúbené skladby patria Carolina, Kiwi či Sweet Creature, no popravde sa mi páčia pravdepodobne všetky piesne (čo je celkom neobvyklé). Možno to nie je váš štýl, ale skúste mu venovať aspoň jedno vypočutie. A keď sme už pri tom, odporúčam nové Carpool Karaoke od Jamesa Cordena, ktoré je práve s Harrym a je veľmi dobré!


Seriál


V máji som začala pozerať nový seriál, ktorý je adaptáciou známeho dystopického románu od Margaret Atwood. Ide o príbeh The Handmaid´s Tale (Príbeh služobníčky), ktorého stvárnenia sa ujalo Hulu. Z plánovaných 10 častí je odvysielaných 7, pričom každá má okolo 50-60 minút. Ak tento príbeh nepoznáte, ide o príbeh v blízkej budúcnosti, ktorý sa odohráva v Amerike, v ktorej vznikol Gilead, teokratická totalitná diktatúra, v ktorej stretávame hlavnú hrdinku Offred (Of-Fred, teda patriaca Fredovi), ktorá je jednou zo služobníčok. Keďže znečistenie a rôzne choroby spôsobili sterilitu väčšiny populácie, vláda objavila skupinu žien, ktoré sú schopné vynosiť dieťa a stávajú sa z nich "služobníčky", ktoré vlastnia bohaté rodiny. Hlava rodiny (muž) sa potom raz mesačne snaží oplodniť túto ženu za prítomnosti jeho manželky (pričom vychádzajú z biblického príbehu o Jákobovi a Ráchel, ktorá bola neplodná, a preto mu ponúkla svoju slúžku). Nechcem prezradiť priveľa, no je to príbeh o boji za slobodu, o tom, ako môže spoločnosť skončiť a ako tomu predísť.

Film


V máji som videla 2 slušné filmy: jedným je klasická "Disneyovka" – Kráska a zviera, v ktorej sa ocitlo také množstvo výborných hercov, že ani nemala šancu byť prepadákom. Z nových rozprávok, ktoré sú moderným stvárnením animovaných rozprávok, je táto medzi tými lepšími. Druhým filmom je adaptácia knihy Before I Fall, ktorá sleduje hlavnú hrdinku Samanthu a jej život 12. februára. Na konci dňa sa však ukáže, že je aj jej posledným. No na jej prekvapenie sa ráno zobudí...do 12. februára. A tento deň žije znovu a znovu a ona musí prísť na to, prečo sa to deje a ako to môže zmeniť. Určite to nie je najlepší film zo všetkých filmov, no myslím si, že obsahoval veľmi dobrú myšlienku a vyvrcholenie, ktoré dokáže človeka prekvapiť a zastaviť.

YouTube


Po niekoľkých dňoch mája som si uvedomila, že som naposledy nespomenula môj nový obľúbený projekt. A keďže včera oficiálne skončil, môžem ho spomenúť s tým, že ho môžete zhliadnuť na jeden "šup". Ide o playlist/experiment/projekt s názvom "Going There", ktorý vyšiel na YouTube kanáli Soul Pancake, ktorý som už raz spomínala. Going There vytvoril mladý pár – Oscar a Alexa, ktorí sa vydali na 4-mesačný roadtrip Amerikou, počas ktorého robili rozhovory s ľuďmi o láske, šťastí, viere a všetkom možnom a následne to všetko zostrihali do 9 videí a každé jedno pre mňa bolo inšpiráciou a podnetom na zamyslenie. Nielenže boli vizuálne skvelé (strih na jedničku), ale pokryli názory obrovskej skupiny ľudí a zmenilo to nielen ich, no myslím, že aj mňa. Ak viete po anglicky, prosím, pozrite si to. Stojí to za to. Tu je link na playlist a tu prvé video:


Moment


A čo sa týka momentu? Som vďačná za posledné dni školy, začiatky plánovania KECOV (v Košiciach aj Bystrom) a chvíle, v ktorých som si uvedomovala prítomnosť. Seba aj ľudí okolo mňa. A bolo to dobré.

Komentáre