The Crown (Kiera Cass)

Názov: The Crown
Autor: Kiera Cass
Séria: The Selection 
Vydavateľstvo: HarperCollins Publishers
Rok vydania: 2016
Počet strán: 279
Žáner: dievčenský román
Cena: 10 € 

O knihe:

Posledná časť série The Selection a tiež druhá časť príbehu princeznej Eadlyn, ktorá je pripravená prevziať trón, vybrať si ženícha z posledných 6 nápadníkov a zachrániť svoju rodinu, ktorá sa nečakane rozpadá.

Čo si o knihe myslím ja?

Po nie-tak-vynikajúcej knihe, akou bola The Heir, sa toto pokračovanie pokúsilo o ako-taký posun v charaktere postáv, deji aj zápletke. Či sa priblížilo aspoň trochu pôvodne trilógii? Nie. Bolo to dobré zakončenie príbehu? Dá sa povedať, že áno.
"Maybe it´s not the first kisses that are supposed to be special. Maybe it´s the last ones."
Pre osvieženie pamäte som si prečítala moje myšlienky k predchádzajúcej knihe a môžem vidieť, že som nebola príliš nadšená. Hlavná postava bola sebecká, namyslená, chladná a bezočivá. Toto všetko sa Kiera Cass pokúsila využiť v raste Eadlyn, ktorá dospieva nielen fyzicky, ale aj vnútorne na panovníčku, ktorou má byť. The Crown (alebo ako môžeme predpokladať slovenský preklad: Koruna) je dievčenským YA románom skrz-naskrz. Nájdete tu mladú hrdinku, ktorá dospieva, niekoľko ľúbostných zápletiek, drámu v rodine a rozprávkový koniec. Čo viac by ste čakali od modernej (obrátenej) Popolušky?
"Love. Like clothes, I had guessed it was something that fit no two people exactly the same way. I was still unsure what the word looked like for me, but I sensed that sooner or rather than later, it would be fully defined. All that remained to be seen was if I could be satisfied with the definition."
Dráma v tejto knihe nebola postavaná na výbere osudovej lásky (minimálne v prvých dvoch tretinách), ale na rodine a moci, čo bola príjemná zmena. Autorka sa však (ne)popasovala s prvou drámou tak, ako by som si priala. Správanie postáv nebolo veľmi realistické, možno až na Maxona, a to, čo v predchádzajúcom dieli tvorilo jeden z najvážnejších zvratov, sa tu stáva len akýmsi vyplnením priestoru. Čo sa však týka vlády, moci, kraľovania a udržania krajiny...konečne Eadlyn môžeme vidieť v pozícii, do ktorej sa sama vkladá celú dobu. Ukazuje svoju odhodlanosť, rozhodnosť, odvahu aj rozvahu a aj napriek mladému veku sa s pomocou dobrých radcov (a s trochou lásky) premieňa na hlavu štátu, ktorú ľudia budú chcieť nasledovať.
"Finding a prince might mean kissing a lot of frogs. Or kicking a lot of frogs out of your house."
V celej knihe boli dve-tri zápletky, ktoré som nečakala, alebo ktoré ma prekvapili (vzťah Maxona a jeho otca, vyspelosť Josie, Hale a jeho príbeh), a tak, hoci záver neprekvapil (skoro) vôbec, musím zhodnotiť, že The Crown trochu zlepšila môj pohľad na toto pokračovanie série a som rada, že som ju dočítala.
"Nothing makes you quite so aware of a person´s presence as the loss of it."
Ak by sa ma niekto pýtal, či by túto sériu mal čítať, resp. ju dať čítať svojím deťom, pravdepodobne by som odpovedala: pokojne, ale iba prvé tri knihy. Som zástancom názoru, že pôvodná The Selection bola zaujímavejšia, pútavejšia a dramatickejšia, než toto pokračovanie. Kiera Cass sa snažila oživiť koncept, postavy a príbeh, ktoré boli v bode svojho prerušenia na vrchole.

Moje hodnotenie...

...keďže som The Heir dala 3*, The Crown si zaslúži aspoň 3,75/5*, už len z dôvodu, že hlavná hrdinka vyrástla, Ahren sa objavil na pár stranách, America a Maxon mali rozprávkové manželstvo, Hale ukázal pravú tvár, Kile si obhájil post môjho favorita a kapitola Selekcie sa uzavrela.

Komentáre