Intr (Ladislav Karpianus)

Názov: Intr
Autor: Ladislav Karpianus
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2013
Počet strán: 160
Žáner: YA román
Cena: 8 € (Levné knihy 19 Kč)

O knihe:

Intr je kniha o živote na internáte. Ale nie je písaná len tak hocijako. V jednotlivých kapitolách sa stretnete s novým prvákom, zamilovaným druhákom, vyhodeným vandalom, nádejným profesionálnym hráčom počítačových hier, šprtom, vychovávateľkou a mnohými študentami aj neštudentami, ktorí postupne prešli dverami tejto stredoškolskej ubytovne.

Čo si o knihe myslím ja?

Intr ma na prvý pohľad zaujal spôsobom, akým bol písaný. Vždy ma poteší, keď je kniha netypická, originálna a netradičná. V tomto prípade ide o rôzne typy písania (mail, slohová práca, spomínanie, minulosť prepojená s prítomnosťou), ale tiež drobné opravy červeným perom. Kto ich píše a prečo tam vôbec sú, sa čitateľ dozvedá až na samom konci knihy, ktorý pre mňa patrí medzi najlepšie časti tohto netradičného románu.

Každá kapitola je podávaná cez inú postavu a tak sa čitateľ môže zahĺbiť do rôznych životov ľudí žijúcich v tomto druhom domove. K mladým postavám patrí slang, ktorého v knihe nájdete neúrekom. Musím sa priznať, že nie vždy som dokázala pochopiť ich podstatu, keďže neboli v slovenčine a zmysel mi tak niekedy unikal. Je však očividné, že Intr je určený hlavne pre mladú generáciu, ktorá sa dokáže priblížiť ako jazyku, tak aj príhodám a situáciám.

Takmer žiaden príbeh nie je ukončený, je to predsa len náhľad do maličkého úseku života, no práve táto skratkovitosť, vytrhnutosť z kontextu či otvorenosť je niečím špeciálnym. Boli príbehy, ktoré ma zaujali viac, boli aj také, ktoré ma nezaujali skoro vôbec. No v konečnom dôsledku je táto krátka kniha zábavnou a hlavne netradičnou výpoveďou "autora".

Moje hodnotenie...

...3/5*. Hlavne za koncept a nápad. Krátka oddychovka s prekvapivým záverom, ktorá zachytáva internát taký, aký je. Plný mladých rebelov, šprtov, hráčov, flákačov, strachopudov, odvážlivcov a hlavne večne meniaci svoje obyvateľstvo.

Komentáre