Október│Zo života #28

Aké krásne je žiť vo svete, kde existuje október. A pravda, tento rok bol miestami upršaný, zamračený a chladný, no niekedy sa slnko predsa len dostalo cez oblaky a pripomenulo mi, prečo je jeseň mojím obľúbeným ročným obdobím.



Hudba

Tento mesiac ma naozaj zaujala kapela Morningsiders, čo je folková skupina z New Yorku, ktorú tvoria (nielen) bývalí študenti Columbia University. Štýlovo miešajú indie folk, country, bluegrass, jazz-rock a mnoho ďalšieho. Prvé EP Unfocus vyšlo v roku 2015 a ja som k nim prišla úplnou náhodou v kaviarni Štúrbaks v Žiline. Hrala dobrá pieseň, vytiahla som Shazam a vyšla táto stálica môjho mesiaca (+ odporúčam napr. Lightning a ďalšie piesne):

 

Seriál

V októbri som sa vrátila k sitkomu New Girl, keďže mi už do dobehnutia súčasnej série nechýba veľa (asi len 20 častí). Ak potrebujem trochu oddychu, vtipu a nenáročný dej, siahnem práve po tomto seriáli. Nevyžaduje si veľa premýšľania, má dobrý výber humoru a výborný kolektív hercov :)

YouTube

Derek Hough je známy tanečník, držiteľ ceny Emmy za choreografiu, mnohonásobný víťaz súťaže Dancing with the Stars a starší brat tanečníčky a herečky Julianne Hough. Okrem prevažne filmových a televíznych vystúpení sa obaja venujú hudbe. Videá, ktoré ma v októbri zaujali, vznikli zo spolupráce Dereka a Lindsey Stirling, veľmi známej huslistky, ktorá má na YouTube viac než 8 a pol milióna odberateľov. Videá Kairos a Arena ukazujú všestrannosť týchto umelcov a ak hľadáte dobrú hudbu a choreografiu, odporúčam túto dvojicu.


Film

Tento mesiac som si pozrela niekoľko pokračovaní fimov (Alica v Krajine za zrkadlom a Lovec: Zimná vojna) a tiež nový film v sérií komixových spracovaní (Jednotka samovrahov).

Alica v Krajine za zrkadlom (Alice in Wonderland: Through the Looking Glass) bola na mojom zozname už nejakú dobu, keďže som premeškala premietanie v kine (štátnice), no keď som sa k nemu konečne dostala, bola som príjemne prekvapená. Tak, ako aj v knihách, aj vo filmoch ma vždy zaujme stvárnenie príbehu "negatívnej" postavy a tenká hranica medzi hrdinom a zloduchom, a práve v tomto rodinnom filme som dostala obe. Alica cestuje v čase do dôb, kedy Červená kráľovná nebola zlá (dá sa to tak povedať), Biela kráľovná nebola úplne dobrá a Klobúčnik nebol blázon. Podľa môjho názoru bolo toto pokračovanie zaujímavejšie a prekvapivejšie než prvá časť a oplatí sa ho pozrieť (nielen) s rodinou.

Lovec: Zimná vojna (The Huntsman: Winter´s War) bolo zlé pokračovanie zlého filmu a ani talentovaní herci mu nepomohli. Hoci opäť ponúkol postavy na pomedzí dobrého a zlého, stvárnenie a zápletka boli veľmi slabé. Neodporúčam.

Jednotka samovrahov (Suicide Squad) je v skratke akčný film plný veľmi zlých ľudí, ktorí sú veľmi zaujímavými postavami, ktoré zachraňujú svet. Postavy ako Deathshot, Joker, Harley Quinn či Enchantress predstavujú len zopár anti-hrdinov (Jokera môžeme vylúčiť), ktorí tvoria jedinečný príbeh. Zápletka nebola práve najzaujímavejšia, ale osobnosti postáv to vyvažujú. Veľmi dobrý soundtrack, skvelí herci a film, ktorý zaujme.

Moment

Od októbra som začala chodiť do Školy pre pracovníkov s mládežou, z čoho sa veľmi teším :) Myslím, že tieto mesačné stretnutia mi pomôžu zmúdrieť, nabrať inšpiráciu a spoznať ostatných študentov (aj seba).

photo credit: DeathtoStock

Komentáre