September│Zo života #27

Septmeber bol mesiacom návratov a nových začiatkov. Jeseň prišla rýchlo a nečakane, vytiahli sme svetre, šály a horúce nápoje. Jeden z posledných mesiacov roka 2016 som strávila asi takto...


Hudba

V septembri som dookola počúvala album Cleopatra od mojej obľúbenej kapely The Lumineers. Album vyšiel 8. 4. 2016 a po štyroch rokoch sa stal druhým štúdiovým albumom tejto folk rockovej americkej skupiny. Album má 11 piesní a medzi moje najobľúbenejšie patria Ophelia, Cleopatra, Patience a v podstate všetky ostatné.

The Lumineers vznikla ako dvojčlenná skupina v roku 2002. V roku 2010 sa do kapely pridala čelistka Neyla Pekarek a v roku 2012 prerazili skladbou Ho Hey. Piesne od tejto skupiny ste mohli zachytiť v seriáli Reign alebo v posledných rokoch čoraz častejšie v rádiách.



Seriál

Minulý mesiac som nezačala pozerať žiadny nový seriál, takže som asi len ďalej pozerala Forever, začala nová séria Survivora a ja som len čakala na október a všetky nové série mojich obľúbených seriálov.

Ale! Namiesto toho by som spomenula video, ktoré má dĺžku približne jedného dielu seriálu: koncert The Lumineers (vidíš tú spojitosť?). Keďže najbližšie koncertujú v Prahe, kde sú lístky vypredané, tu je aspoň malá ukážka:


YouTube

Netuším, či som niekedy na blogu spomenula moje obľúbené, no žiaľ už ukončené projekty (ak áno, nevadí). Dva kanály, ktoré spomeniem, sa volajú Pemberley Digital a The Lizzie Bennet Diaries. Oba boli vedené rovnakou skupinou producentov, ktorí sa podujali vytvoriť niečo netradičné. Zobrali klasické romány Jane Austenovej a prerobili ich do modernej podoby, v ktorej sa z Emmy stáva matchmakerka (dohadzuje páry) a z Elizabeth Bennetovej je mladá študentka, ktorá robí videá na YouTube. Oba projekty majú pod 100 dielov a ak máte chuť na klasiku v modernom šate, toto je jedna z ciest.


Film

V septembri som siahla po filmoch na skrátenie dlhých chvíľ - na ceste z Bratislavy som si pozrela film Rad nešťastných príhod, čo je film pre (nielen) deti. Dal by sa charakterizovať ako rodinná čierna komédia, ktorá bola natočená podľa rovnomenných kníh. Zachytáva 3 deti, súrodencov Baudelairovcov, ktorí prídu o rodičov a putujú z rúk do rúk rôznych opatrovníkov. Vynaliezavosť, vtip a akési zvláštne kúzlo...toto všetko tento film mal. A v januári vychádza na Netflixe seriál inšpirovaný týmito knihami!



Druhým filmom, ktorý zaujal moju pozornosť bolo nové sfilmovanie klasiky Ghostbusters (Krotitelia duchov). V remake verzii sa objavili ženské predstaviteľky, ktoré sa vydávajú zachrániť New York pred nadprirodzenými bytosťami, ktoré chcú ovládnuť svet. Z kritického hľadiska film nedosiahol očakávané reakcie, a hoci bol miestami nedotiahnutý, nehodnotila by som ho až tak zle.

Moment

September bol mesiacom, kedy som ukončila niekoľko mesačné prázdniny, strávila niekoľko posledných dní v Česku, vrátila sa do školy a začala študovať na magisterskom stupni vysokej školy nový odbor: slovenský jazyk a literatúra. Začala som pracovať na mládeži v našom zbore a aj preto si myslím, že tento rok ešte bude veľmi fajn :)

photo credit: Death to Stock

Komentáre