Jednoduché lievance│Recepty #2

Tento týždeň som sa rozhodla upiecť lievance a keďže som ich ešte nikdy nerobila sama, našla som si recept a musím povedať, že vyšli oveľa lepšie, než som dúfala! A keďže viem, že dobrý recept nie je nikdy na zahodenie, ta-dá, tu je aj pre vás!



Suroviny:
*poznámka: hrnček = 250 ml

1 1/2 hrnčeka hladkej múky
3 1/2 lyžičky kypriaceho prášku
štipka soli
1 lyžica kryštálového cukru
1 hrnček mlieka
1 vajce
3 lyžice roztopeného masla

*obmeny: špaldová múka, trstinový cukor,...

! Čo je ale najdôležitejšia časť prípravy? Mať vo všetkom čo najviac vzduchu, aby boli lievance ľahké a nadýchané  to znamená  šľahaj mokré ingrediencie a minimálne dvakrát presitkuj múku (ja som to dokonca urobila trikrát). Hoci sa to zdá ako práca navyše, pri všetkých koláčoch takáto múka spôsobí, že je koláč ľahší a viac nadýchaný.

Čas prípravy: 5 minút
Pečenie: cca 10 minút
Počet porcií: 15 lievancov (závisí od veľkosti)

Postup:

1. Vo väčšej mise si vyšľaháme vajce, pridáme roztopené maslo a miešame, až kým sa suroviny nespoja. 
2. Postupne pridávame mlieko, ktoré jemne zapracujeme do zmesi.
3. Pridáme preosiatu múku s kypriacim práškom a cukrom.
4. Na rozpálenú panvicu dávame cesto približne o veľkosti lyžice, krátko opečieme na jednej strane (do hneda) a potom lievance otočíme.
5. Proces opakujeme. Lievance môžeme jesť s džemom, medom, jogurtom, ovocím,... Ja v poslednom čase rada rozmrazím ovocie, až kým nepustí trochu šťavy a pridám ho na jogurt alebo, ako v tomto prípade, na lievance.


Dobrú chuť!

Komentáre