Január│Zo života #16

Január zbehol rýchlejšie než som predpokladala. Prvé dva týždne som strávila nad knihami a nervózne prešľapujúca pred skúškami, oslávila som 21. narodeniny a posledný deň mesiaca som sa vybrala na návštevu do Prahy. Čo ma tento mesiac tešilo?



Hudba

Ešte na Vianoce som dostala album 25 od Adele a tešila som sa mu niekoľko týždňov. Do mojich obľúbených skladieb by som zaradila: River Lea, Send My Love (To Your New Lover), Water Under the Bridge...a povedzme si pravdu - celý album. Utekaj si ho vypočuť!

Niečo, čo patrí medzi hudbu, ale aj YouTube je PostModern Jukebox, channel, na ktorom rôzne kapely a speváčky spievajú nové piesne v old-schoolovom štýle. Jednoduchšie je to vidieť a počuť ako čítať, preto:



Ďalším interpretom, ktorý mi krátil dlhé chvíle, je kapela Bear´s Den. Štýl tejto kapely sa zaraďuje medzi alternatívnu indie a folk rock hudbu, podobnú hudbe Mumford & Sons (ktorú mám veľmi rada, čo už všetci vedia). Ich album Islands obsahuje 10 piesní a vyšiel v januári 2014. Ak teda hľadáte podobnú hudbu, skúste túto zaujímavú kapelu.


Seriál

Tento mesiac som začala sledovať seriál The 100. Po jadrovej apokalypse žijú ľudia na vesmírnej lodi zvanej Archa, no jedného dňa sa rozhodnú vyskúšať, či je Zem obývateľná a preto tam pošlú 100 mladých delikventov. Tí dorazia na Zem, kde sa musia naučiť o seba postarať sami, bojovať proti nástrahám a keď zistia, že na Zemi nie sú jediní, musia bojovať aj o vlastný život. Zatiaľ som videla 1. sériu (teraz beží tretia) a môžem povedať, že ma tento seriál zaujal veľmi rýchlo.

YouTube


V januári ma zaujalo na YouTube hneď niekoľko vecí: 1. The Late Late Show Jamesa Cordena a jeho Carpool Karaoke. James Corden je nielen výborný herec, ale teraz má aj vlastnú talkshow. Jedna z vecí, ktorú mám na nej najradšej, je karaoke, v ktorom spolu so známym interpretom jazdia po meste a spievajú na známe piesne. Najnovšie tam zavítala Adele a prekonala všetky rekordy v najrýchlejšom sledovaní novej časti... :) (pozri, pridávam sem playlist všetkých karaoke videí!)



2. Dylan Mayoral. Tento 20-ročný britský tanečník vyrastal ako gymnasta, no jedného dňa sa dostal k tancu a odvtedy sa z neho stal nielen skvelý tanečník, ale aj choreograf. Prvýkrát som si všimla v súťaži Britain´s got talent, kde súťažil so skupinou nazvanou Boyband, no opäť som na neho narazila začiatkom januára. Venuje sa tancu, ktorý je akousi zmesou hip-hopu a contemporary, čo nie je bežná kombinácia, no ja som ňou nadšená.



3. Rodina Michalak pozostáva zo Stephana, Hannah a Graysona, žijú v Londýne a robia jedny z najzaujímavejších videí na YouTube. Ich channel vznikol ako videá Hannah, ktorá bola tehotná a chcela sa podeliť so svojimi skúsenosťami. Neskôr sa rozhodli pokračovať v tomto dokumentovaní života, pre nich, pre ich syna a jeho deti. Videá pridávajú každú nedeľu a spôsob filmovania a zostrihu ma zaujal na prvý pohľad. Ak teda máte radi videá zo života iných ľudí, odporúčam tieto polhodinové videá plné radosti :)


Film

Film, ktorý ma zaujal tento mesiac, bol natočený podľa knihy a volá sa If I Stay. Tento príbeh je o 17 ročnej Mii, ktorá havaruje s rodičmi a ocitne sa v pozícii, kde vidí svoje telo, ktoré pomaly zlyháva a musí sa rozhodnúť, či na tomto svete zostane alebo odíde. Spomína si na svoj život, ako sa dostala k hre na cello a ako spoznala svojho priateľa Adama. Je to jeden z tých romantických, skôr dievčenských, filmov, ale zaujala ma na ňom hlavne hudba. Spojenie klasickej a rockovej hudby, dobrý príbeh a výborní herci. Skús to, ak máš čas a chuť.

Začína február, zostáva mi týždeň do ďalšieho (a posledného) semestra bakalárskeho štúdia a ja dnešok trávim na gauči, pretože vonku prší...ale teším sa, čo tento mesiac ešte prinesie!

Momentálne skóre hotových zápočtov a skúšok: 6/6! 

photocredit:DeathtoStock

Komentáre