Koruna z temnoty (Sarah J. Maas)

Názov: Crown of Midnight
Autor: Sarah J. Maas
Séria: Throne of Glass (Trón zo skla) #2
Vydavateľstvo: Bloomsbury (slov. vydanie – Slovart)
Rok vydania: 2013 (slov. vydanie – 2015)
Počet strán: 418
Žáner: fantasy román
Cena: 10 € 

O knihe:

Druhá kniha série pokračuje tam, kde Trón zo skla skončil. Celaena sa stáva kráľovým šampiónom a jej jedinou úlohou je zabíjanie tých, ktorí pracujú proti korune. Čo sa však stane, keď sa medzi podozrivými ocitne jeden z jej známych? 


Čo sa mi na knihe páčilo?

Koruna z temnoty upokojila moje obavy a uspokojila (skoro všetky) moje očakávania: 
  1. Celaena sa konečne stáva nájomným vrahom (keďže to je jej oficiálne povolanie), už jej nejde len o pekné šaty a šperky, ale konečne sa snaží niečo aktívne robiť a hľadať odpovede. Jej skrytý odpor ku kráľovi je hlavne manifestovaný tým, že nezabíja mužov, ktorých jej kráľ zadá, no namiesto toho nafinguje ich smrť a donesie hlavu niekoho iného (nebojte sa, toto nie je spoiler, je to v podstate na začiatku románu). A Calaena, ktorá sa nahnevá? Utekaj, kto môžeš. 
  2. Milostný trojuholník sa nekoná, no vzťahy medzi 3 hlavnými postavami prešli asi všetkými možnými štádiami. Ale bola to príjemná zmena, nevidieť klasické: on alebo on? Mám taký pocit, že si dvaja hlavní mužskí hrdinovia srdce mladej hrdinky nezískajú len tak ľahko, ak vôbec.
  3. Dorian nie je len pekný princ, ale zmätený mladý muž s veľkým tajomstvom. Ešte stále má do silnej postavy ďaleko, ale myslím, že je na veľmi dobrej ceste.
  4. Nehemia. Veľký význam pre príbeh a Celaenu, no nie práve najkrajší a najpríjemnejší spôsob, ako podporiť silu vôle mladej vrahyne, Nehemia! Nechcem povedať viac, ak si prečítate knihu, pochopíte.
  5. Uuuu, tajomstvá, zvraty a odpovede! A ešte zápletky, spomienky a otvorená budúcnosť... Niektoré veci som čakala (už aj preto, že mám nejakú predstavu o tom, o čom sú ďalšie diely), no niektoré informácie zarazili aj mňa. Bravo, Sarah!
  6. Na konci knihy som mala pocit, že som prečítala asi 3 diely, pretože sa tam toho stalo toľko, že som mala chvíľu problém spracovať to veľké množstvo informácií a zmien. Spôsob, akým je príbeh podaný, je veľmi zaujímavý, pretože som si ho celú dobu vedela predstavovať ako film. Príbeh sa totiž dá ľahko sledovať a sám sa mi odohrával pred očami :)
Čo sa mi nepáčilo a čo mi chýbalo?
  1. Nie som si úplne istá Chaolom. V jednej časti knihy som si ho veľmi obľúbila, no potom to akosi išlo trochu z kopca. Ešte potrebuje priestor na rozvinutie charakteru, nabranie novej sily a odvahy.
  2. Žiaden Aerobynn! Kde si, originálna postava s potenciálom?!
Celkovo môžem knihu zhodnotiť takto: Nevzdávajte to pri prvej knihe, pretože 2. časť je omnoho lepšia. Akcia, zápletka, nevšedné postavy a nečakané zvraty. Spôsob písania vás ľahko vtiahne do deja a nebudete sa chcieť od knihy odtrhnúť. Som veľmi vďačná za to, že som našla knihu, akú som ešte nečítala. Hurá!

Moje hodnotenie...

....5/5*, Sarah, tlieskam. Prosím si ďalšiu časť! (utekám do kníhkupectva) Naozaj sa veľmi teším na pokračovanie, pretože táto časť skončila v bode, z ktorého sa príbeh môže uberať mnohými smermi a som veľmi zvedavá, ktorý si vybrala autorka.

Komentáre