Vydavateľstvo: Kumran.sk
Rok vydania:  2019 (orig. vydanie – 2000)
Počet strán: 184
Žáner: kresťanská literatúra
Cena: 5
Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com, knihu môžete nájsť aj tu.

Hymnus na lásku - Niagarský vodopád živej vody, nezastaviteľný, krásny a silný, alebo svadobná báseň, ktorá nám v sobotu poobede spod nalíčených viečok spoľahlivo vytlačí dve slzy? Obohratá pieseň alebo mocné slovo, ktoré ako pevný základ udržuje a narovnáva naše životy? Opýtajme sa naň Maxa Lucada. Prečo jeho? Lebo sa už nevie dočkať okamihu, keď z našich sŕdc zmetie prach a predstaví nám lásku osobnú, mocnú, vášnivú, ponúkanú zadarmo všetkým, čo otvoria prítoky a odtoky svojho srdca - lásku hodnú dávania.

Láska hodná dávania je zaujímavým čítaním a niečím, čo som možno na začiatku nečakala. Na prvý pohľad ma zaujala tým, že predstavovala knihu, ktorá sa zameriava na jeden konkrétny úsek z Biblie a pokúša sa ho predstaviť úplne prakticky. Moje očakávania boli trochu iné než to, čo som nakoniec dostala, no v tomto prípade to nebolo zlé. Túto knihu by som odporučila ľuďom, ktorí chcú čítať biblický text hlbšie, no možno samotné štúdium plné hľadania či zložitých poučiek je pre nich ešte vzdialené. Bola by vhodná aj pre ľudí, ktorí chcú nabrať novú inšpiráciu či novú nádej vo vzťahoch, ktoré sú ťažké a v ktorých je ťažké milovať.
"Ako dlho? "Dosť dlho na to, aby každý hriech vsiakol do mojej nevinnej duše, aby nebo naplnilo zdesenie, kým moje opuchnuté pery nevyhlásia posledný verdikt: "Dokonané je." Ako dlho? "Kým ma nezabijete." Ježiš všetko znáša, všetko verí, všetko dúfa, všetko vydrží. Všetko."
Láska hodná dávania sa v každej kapitole venuje časti Pavlovej state o láske. Autor k nej vyberá príbehy zo svojho života alebo zo života ľudí okolo neho a snaží sa lepšie vysvetliť to, čo je láska. Každá kapitola je tiež prehlbovaním poznania toho, že naozajstne dokáže takou láskou milovať iba Boh a my môžeme ľuďom prejavovať len slabý odraz toho, čo môžu zažiť len v prítomnosti Krista.
"Láska vždy chráni. či neurobil to isté aj nám? Aj my sme jedli zo zakázaného ovocia. Hovoríme, čo by sme nemali vravieť. Ideme tam, kam by sme nemali ísť. Trháme ovocie zo stromu, ktorého sa nemáme dotýkať. A keď to urobíme, dvere sa otvoria a dnu vstúpi hanba. A my sa schováme. Zošívame figové listy. Nepresvedčivo sa obhajujeme. Obzeráme sa po ospravedlnení. Zahaľujeme sa do dobrých skutkov a dobrej práce, ale stačí náhly závan pravdy a sme opäť nahí - neúprosne nahí vo vlastných zlyhaniach."
Mnohokrát je veľmi praktická. Dotýka sa každodenných rozhovorov a skutkov. Možno tých, pri ktorých si ani úplne neuvedomujeme to, že to sú tie príležitosti na dokazovanie lásky. Lucado pripomína cez biblické texty pravdy, na ktoré by sme niekedy chceli zabudnúť, pretože dodržiavať ich je občas ťažké. Niekedy až priveľmi. Naozaj máme milovať aj vtedy, keď nás tí druhí nenávidia? Keď sa nám vysmievajú? Keď nám robia napriek? Kristus to spravil. A my máme žiť ako On.
"Najprv prijímame, aby sme neskôr mohli dávať. Budeme výdatne piť z prameňa nebeskej nekonečnej lásky. A keď tak urobíme, objavíme lásku hodnú dávania."
Túto knihu som zvykla čítať ráno. Každá kapitola má len niekoľko strán a môže slúžiť ako zdroj zamyslení, alebo stíšení. Možno aj ako podnety na konverzáciu. S partnerom, deťmi, priateľmi, rodičmi. Potrebujeme sa viac povzbudzovať k láske a toto môže byť jeden zo spúšťačov. Nečakajte hlboké štúdium, skôr krátke pripomenutia toho, čím by láska mohla a mala byť.

... 3,75/5*. Čítanie pre tých, ktorí sa chcú zamyslieť na biblickými pravdami a pokúsiť sa začať ich aj naozaj žiť.