Nažité v žite (Maruška Skonc)

Názov: Nažité v žite
Autor: Maruška Skonc
Vydavateľstvo: Porta Libri
Rok vydania:  2017
Počet strán: 152
Žáner: zbierka poviedok
Cena: 8 

O knihe:

„A keď ani Ježiš nemal stopercentnú úspešnosť svojho učeníctva, prečo by som si ja mala myslieť, že to budem vedieť lepšie? Ľudia budú odchádzať. Aj tí, u ktorých sme to ozaj nepredpokladali. Na tú bolesť sa treba pripraviť. Ako také analgetikum som si napísala na malú kartičku: milovať za každých okolností, dať toľko šancí, koľko by dal Ježiš, povedať pravdu, ukázať milosť, veriť, že toto nie je koniec ich príbehu.“

Čo si o knihe myslím ja?

Hoci už od môjho čítania tejto zbierky prešiel viac ako mesiac, doteraz si pamätám radosť, ktorú som pri nej našla. Neviem, či to bolo z dôvodu, že som v nej objavila skrytých viacerých priateľov, alebo jednoducho tým, že z nej vyžarovalo akési čaro. Po 7 rokoch sa Maruška pustila do ďalšej knihy, v ktorej je vidieť nielenže jej autorský rast, ale aj ten osobný. Táto útla knižka je naplnená toľkými príbehmi. Niekedy radostnými, niekedy napínavými, niekedy smutnejšími. Ale ako sľubuje názov, je to o tom, čo autorka hrdinka nažila v tom žitnom poli, do ktorého sa pred rokmi vydala zachraňovať stratených.
"Ak zo mňa môže niečo byť, tak v Jeho rukách. Ak budem vedieť milovať, tak len Jeho srdcom. On zniesol veľa sklamania. Znesiem ho i ja. Zhasla som lampu. Boli štyri hodiny ráno. Vonku sa brieždilo. Asi ako v mojej duši." (s. 37)
V tejto knižke môžete veľmi ľahko nájsť samých seba. A to nehovorím len o ľuďoch, ktorí sa v nej naozaj hrdinami stali. Hovorím o všetkých služobníkoch, ktorí zažívali blízkosť s ďalšími učeníkmi Pána Ježiša. Niektorí prinášajú múdrosť, niektorí krásu, niektorí sklamania, niektorí výzvy. No od každého z nich sa môžeme učiť niečo nové a potrebné. Ja som sa okrem množstva vecí od Marušky učila aj to, že zapisovať si príbehy môže byť veľmi užitočné. Aby som nezabudla. Príbehy tejto autorky naozaj stoja za čas, ktorý pri nich strávite. Dokonca nemusíte byť ani služobníkmi, ktorí pracujú s mládežou. Jednoducho stačí, aby ste boli ľuďmi, ktorí radi počúvajú príbehy, ktoré sa naozaj stali.
"Maruška, keď máte možnosť čo i len jediného mladého človeka posunúť hoci o centimeter bližšie ku Kristovi, stojí za zváženie, či práve to nedáva najväčší zmysel." (s. 72)
Problémom úplne realistických a osobných knižiek je to, že niekedy môžu zasiahnuť presne tú skrytú citlivú strunu. Tú, o ktorej nehovoríme. Ktorú skrývame čo najhlbšie. To sú presne tie veci, o ktorých vieme, že nie sú dobré, avšak odkladáme ich riešenie. A potom si prečítate jednu kratučkú poviedku a Duch Svätý už klope na srdce. Že haló, toto presne treba zmeniť u teba. A tak si povzdychnete a pustíte sa do práce.

Moje hodnotenie...

...knižka hodná 5/5*. A veľmi rada sa do nej ponorím znova.

Komentáre