Dospelosť je mýtus (Sarah Andersen)

Názov: Dospelosť je mýtus 
Orig. vydanie: Adulthood Is a Myth: A "Sarah´s Scribbles" Collection)
Autor: Sarah Andersen
Preklad: Daniela Hrúziková
Vydavateľstvo: Citadella
Rok vydania:  2016 (orig. vydanie – 2016)
Počet strán: 109
Žáner: zbierka komiksov 
Cena: 8 



O knihe:

Táto knižka je pre nás ostatných. Tento komiks ilustruje, ako presurfujeme na internete celé víkendy, trápi nás neznesiteľná agónia, keď sa na ulici držíme za ruky s úžasným chalanom, celý deň snívame, ako konečne prídeme domov a oblečieme si pyžamo, a sme zvedaví, kedy tá dospelosť konečne začne aj u nás. Inými slovami, hrozné i trápne chvíle moderného života mladých.

Čo si o knihe myslím ja?

Sarah Andersen je ilustrátorka, ktorú som na Instagrame sledovala dlho predtým, než začala svoje kresby publikovať aj knižne. A myslím, že nie som jediná, ktorá sa našla (takmer) v každom komikse, ktorý táto autorka istým spôsobom publikovala. Je to kniha pre všetkých, ktorý sa pýtajú sami seba, či sú naozaj jedinými divnými ľuďmi vo svojom okolí. Či už ide o ženské problémy, problémy knihomoľov, či ľudí vo všeobecnosti, s veľkou pravdepodobnosťou u nej nájdete niečo, čo sa týka aj vás.

Čo vždy ocením na ilustrátoroch, ale aj autoroch vo všeobecnosti, je schopnosť zobrať istú myšlienku, na ktorou sa bežne ani nepozastavíme, alebo si ju ani neuvedomíme, a vytvoriť z nej malý príbeh, v ktorom sa nájde niekto ďalší. Alebo inak – keď uvidíte obrázok, komiks, či krátky príbeh, na ktorého konci máte chuť zvolať: "aj ty? takže nie som jediná, ktorá...?" a to je to, čo Sarah Andersen zvláda veľmi dobre.

Knihy, ako je táto, no napr. aj knihy aforizmov a podobných krátkych "zamyslení" obľubujem z toho dôvodu, že ich vôbec nemusíte prečítať na jedno posedenie. Práve naopak. Najlepšie je, keď ležia na vašom stolíku, vy ich chytíte do ruky, prečítate si jednu stranu a zasmejete sa, či zamyslíte, no hlavne sa potešíte. Pravdepodobne tak rýchlo neomrzia a tak takýchto kníh môže vždy pribúdať viac.

Čo sa týka tejto autorky, doposiaľ jej vyšli 3 knihy komiksov
(posledná vychádza koncom marca), na Instagrame má cez 2,4 milióna sledovateľov a 300 rôznych príspevkov a postupne jej knihy vychádzajú v ďalších jazykoch. Ak však nemáte problémy s angličtinou (ktorá je v komiksoch pomerne jednoduchá), odporúčam aj sledovanie na sociálnych sieťach.

Moje hodnotenie...

...je 5/5*. Mám veľmi rada humor tejto autorky a spôsob, akým vie z maličkostí vytvoriť príbehy, ktoré sa ma týkajú častejšie, než som ochotná si pripustiť.

Príspevok, ktorý zdieľa Sarah Andersen (@sarahandersencomics),

Komentáre