November│Zo života #29

November zbehol rýchlejšie, než som predpokladala. Už je tu december (posledný mesiac v roku!), máme len niekoľko týždňov do Vianoc, ja niekoľko týždňov do konca semestra, čo znamená veľké množstvo písania prác, zápočtov a iných nemilých vecí. Preto niečo príjemnejšie...




Hudba

Už trochu v nálade na vianočnú hudbu som objavila playlist na Spotify, ktorý mi stále zlepší náladu :) Je to 40s swing/jazz playlist, v ktorom sa nachádza 55 piesní, ktoré vám spríjemnia 2 a pol hodiny. Nájdete v ňom velikánov ako Glenna Millera, Franka Sinatru, Louisa Armstronga, Binga Crosbyho a ďalších. Táto hudba pre mňa vždy bola "klasikou", skvelou hudbou do kaviarne aj na voľný čas. Jednoducho sa pri jej počúvaní cítim akoby som žila v 40. rokoch a ak by som mala počúvať štýl hudby celý život, zvolila by som toto obdobie.



Seriál

V novembri som objavila, teraz už jeden z mojich obľúbených seriálov, The Crown. Táto BBC dráma má 10 častí, pričom každá z nich má jednu hodinu. Zachytáva prvú dekádu vlády anglickej kráľovnej Elizabeth II. od jej svadby s princom Philipom, stratu jej otca Georga VI., jej korunováciu a prvé roky vlády. Hlavných postáv sa zhostili Claire Foy a Matt Smith, ktorí odviedli neskutočnú prácu a treba spomenúť aj Vanessu Kirby, ktorá fenomenálne svárnila princeznú Margaret. Rozpočet patrí medzi jeden z najväčších, no treba povedať, že investícia sa oplatila a ak máte radi historické momenty v telvízii či na plátne, The Crown je jednoznačne jedna z top verzií. Pri sledovaní nemáte pocit, že pozeráte seriál, ale veľmi komplexný film.

YouTube


Z časti hudba, z časti YouTube. Jedna z mojich obľúbených skupín a tiež asi najznámejšia acapella na svete, Pentatonix, vydala nové video k vianočným piesňam (dúfam, že len začiatok z mnohých). Ak nie ste sa vianočnú hudbu pripravení, pred 2 mesiacmi pridali napr. video s Dolly Parton, s ktorou spievajú jej pieseň Jolene. Takže, užívajte!



Film

Po dlhšej dobe som navštívila kino a to konkrétne film Fantastic Beasts and Where to Find Them, v hlavnej úlohe s Eddiem Redmaynom, ktorý stvárňuje Newta Scamandera vo svete J. K. Rowling. Tento príbeh sa odohráva v 20. rokoch v Amerike a rozpráva príbeh mladého britského čarodejníka, ktorý cestuje s cieľom objavovať a skúmať magické tvory. Síce sa v mojich očiach nenachádza na úrovni Harryho Pottera, bol to dobrý film a hudba ma vrátila do detských rokov s kúzelným príbehom :)

Moment

Víkend v Slovinsku so Školou pre pracovníkov s mládežou musí byť jeden z najlepších víkendov a výletov vôbec. Bola som inšpirovaná Slovincami aj Slovákmi a pevne verím, že všetko, čo som sa tam naučila, budem vedieť preniesť aj do bežného života.

Víkend v Bratislave a výstup na Kolokviu mladých jazykovedcov ma zase posunul v profesionálnom a školskom živote, keďže ma donútil pracovať veľa v krátkom časovom priestore, rozprávať profesionálne, tváriť sa, že viem, o čom hovorím a robiť prácu jazykovedca, ktorá je ťažká, ale miestami veľmi zaujímavá.

A už tu máme december. Tak poďme urobiť všetko pre to, aby tento mesiac stál za to.

Komentáre