Máj│Zo života #21

Máj bol mesiacom veľkých stresov, dokončovania bakalárky, skúškového, začiatkom učenia sa na štátnice (ešte necelý týždeň) a ďalších školo-orientovaných vecí. Nečítala som veľa, môj oddych spočíval skôr v počúvaní hudby a v niekoľkých filmoch, takže o tom budem hovoriť v tomto článku.


Hudba

Po minulomesačnom interpretovi a hercovi zo seriálu Game of Thrones som počúvala ďalšieho z rady skvelých umelcov, ktorého som už spomínala pred niekoľkými mesiacmi, a to Iwana Rheona. Iwan nemá práve najpríjemnejšiu a najobľúbenejšiu postavu v seriáli, no jeho hudba má presne opačný účinok. Indie folk album Dinard vyšiel v apríli 2015, obsahuje 11 piesní, pričom jedna je vo welštine, teda jeho rodnom jazyku/dialekte. Medzi moje obľúbené patria: Dinard, Feel It Coming, Rhodd a v podstate celý album.


Druhým albumom bol Cry Baby od Melanie Martinez, 21-ročnej britskej speváčky. Toto je jej debutový album po účasti v súťaži The Voice, ktorý vyšiel v auguste 2015. V rámci žánrov je považovaný za electropop a je veľmi špecifický. Celým albumom sa tiahne istá dejová línia, ktorá sa ukazuje aj v hudobných videách. Celý štýl tejto speváčky a jej hudby nemusí sadnúť každému, ale ak máte chuť na niečo iné, môžete si ju vypočuť. Album má 13 piesní a medzi moje obľúbené patria Cry Baby, Dollhouse, Pity Party a ďalšie.

Seriál

Začiatkom mesiaca som vyskúšala fantasy seriál The Shannara Chronicles, ktorý nasleduje tri hlavné postavy, dve dievčatá a jedného chlapca, ktorí žijú v postapokalyptickom svete, ktorému vládnu Elfovia (jedna z hlavných postáv je princezná) a ktorý sa snažia zničiť démoni (a hlavné postavy sa ich snažia zastaviť). Séria má 10 dielov, pričom jeden má asi 45 minút. Ak máte radi seriály pre mladých dospelých (vzhľadom na zápletku a vek postáv) a fantasy, môžete ho vyskúšať.

YouTube

Ďalší mesiac, ďalšie tanečné videá. Tentokrát to je channel choreografa a tanečníka Kylea Hanagamiho, ktorý pridáva videá na YouTube už 6 rokov, má 450 000 odberateľov a cez 60 miliónov zhliadnutí. Séria videí, ktorá upútala moju pozornosť sa volá Making Moves, v ktorej sa venuje zákulisným častiam tvorby tanca a videí, a zároveň v nej môžete spoznať tanečníkov, z ktorými pravidelne spolupracuje.


Film

V máji som videla tri veľmi dobré filmy, na ktoré (už teraz naozaj) napíšem krátke recenzie: Ferris Bueller´s Day Off, Deadpool a Suffragette. Prvý je z roku 1986, ďalšie dva z roku 2016, takže je medzi nimi trochu rozdiel. Prvé dve sú komédie, Suffragette je viac-menej vážnejší, historicky ladený film. Počkajte si na ne (iba zoštátnicujem a píšem o život).

Jedlo

Keďže som takmer stále doma a sedím pred počítačom so stovkami strán na učenie, často potrebujem energiu. Tú som si dodávala aj častými pečenými dobrotami, na ktoré postupne pridávam recepty. Snažím sa o rýchle, jednoduché a rýchle jedlá, ktoré zvládne upiecť každý :) Ak niečo vyskúšate, dajte vedieť!

Ok, pokračujem v učení, najbližšie sa posnažím napísať jednu z recenzií a ukončiť prvý stupeň štúdia vysokej školy...držte palce!

Komentáre