P. S. Stále ťa milujem (Jenny Han)

Názov: P. S. Stále ťa milujem (orig. vydanie – P. S. I Still Love You)
Autor: Jenny Han
Preklad: Tamara Chovanová
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania:  2017 (orig. vydanie – 2015)
Počet strán: 293
Žáner: YA román
Cena: 12 € 

O knihe:

Lara Jean nečakala, že sa do Petra skutočne zamiluje. Veď len predstierali, že spolu chodia. V jednej chvíli to však obaja predstierať prestali. Lara Jean nebola nikdy zmätenejšia ako teraz a nevie, čo robiť. Dokonca sa do jej života vracia chalan, čo sa jej kedysi páčil, a spolu s ním i to, čo k nemu cítila. Môže dievča ľúbiť dvoch chalanov naraz? 

Čo si o knihe myslím ja?

Konečne sedím a idem písať o knihách, ktoré mi rukami prešli za posledný mesiac. Posnažím sa spomenúť si na všetko, čo ma na nich zaujalo, alebo naopak istým spôsobom iritovalo. A začnime rovno druhou knihou v sérii "Všetkým chalanom, ktorých som milovala". Prvú knihu som čítala niekedy pred rokom a tak nejak som sa nikdy nedostala k pokračovaniu...až doteraz. Ak máte prehľad v nových filmoch, tak isto viete, že prednedávnom vyšlo filmové spracovanie prvého dielu (a film, hocako je americko-gýčový, bol lepší než som predpokladala) a ja som dostala chuť na čítanie o živote hrdinky Lary Jean. Bolo pokračovanie lepšie, alebo aspoň rovnako dobré ako úvod? Nie. Ale.
“People come in and out of your life. For a time they are your world; they are everything. And then one day they’re not. There’s no telling how long you will have them near.” 
Problémom románu P. S. Stále ťa milujem je prehnane využívaná zápletka milostného trojuholníka. Na scéne sa objaví John Ambrose McClaren, chlapec z detstva hlavných postáv, ktorý od Lary Jean dostal jeden z ľúbostných listov. S hrdinkou, ktorá je práve v "napätom" období s Petrom, si začnú písať a ich priateľstvo sa začne prehlbovať až do tej miery, že do deja vstúpia city. Lara Jean sa ocitne na neľahkej pozícii dievčaťa medzi dvoma chlapcami, pričom k obom "niečo cíti". A to je presne tá zápletka, ktorá síce na mnohých čitateľov zaberá, u mňa len posunie knihu na poličku plnú klišé príbehov. A netreba zabudnúť na to, že to bol jeden z hlavných motívov prvého dielu. 
“There’s a Korean word my grandma taught me. It’s called jung. It’s the connection between two people that can’t be severed, even when love turns to hate. You still have those old feelings for them; you can’t ever completely shake them loose of you; you will always have tenderness in your heart for them.” 
Avšak ak vezmeme do úvahy žáner (YA literatúra), predpokladaných čitateľov (tínedžeri, resp. tínedžerky), potrebu zápletky (a čo je lepšie ako vzťahy) a snahu preklenúť príbeh do poslednej časti trilógie s trochou napätia, tak je len málo iných motívov, ktoré mohla autorka zvoliť. Keď to teda obídeme takouto okľukou, v skutočnosti dôjdeme len k otázke vkusu. A tak, hoci táto kniha bola pre mňa z celej série najslabšia, stále rozumiem tomu, prečo by ju väčšina čitateľov prijala s nadšením.
“It could have happened lots of ways. But this is the way it happened. This is the path we took. This is our story.”
A tak aj napriek diskutabilným konaniam hlavných postáv, opakujúcej sa žiarlivosti, druhému ľúbostnému trojuholníku a klišé frázam som si užila knihu, v ktorej je rodina prvoradá, láska sa vždy vyrieši, vzťahy dajú zabrať a dievčenské emócie nemožno pochopiť.

Moje hodnotenie...

...P. S. Stále ťa milujem si v mojom hodnotení vyslúžila 3/5*. A trochu prekazím prekvapenie. Tretia časť na tom bola o trochu lepšie.

Komentáre