Február│Zo života #32

  Posledné dni v Čechách, Škola pre pracovníkov s mládežou, Tréningový víkend tímov, začiatok letného semestra, kopce kníh a odbornej literatúry, učenie do večera a snaha naučiť sa time-manažmentu. Môj február.

Hudba

Koncom mesiaca, ktorý som strávila prevažne počúvaním playlistov ako Discover Weekly na Spotify, alebo rôznou kombináciou jazzu, indie a folku, som natrafila na EP album, z ktorého sa konkrétne jedna pieseň objavila na mojom displeji (a v mojich slúchadlách) veľakrát. Ide o album Intertwined od britskej YouTuberky Dodie Clark (doodleoddle), ktorý vyšiel v novembri 2016 a obsahuje 6 piesní. Pieseň Sick of Losing Soulmates (ak opomenieme občasnú nadávku) ako môjho favorita prikladám aj vo forme klipu :)



Film

V poslednej dobe sa objavili dva filmy, ktoré ma zaujali a oba si zaslúžia pozornosť. Aj napriek ich odlišnosti. Asi nikoho neprekvapí prítomnosť moderného muzikálu La La Land v hlavných úlohách s Emmou Stone a Ryanom Goslingom, ktorý na Oskaroch získal 6 ocenení (viac, dúfam, v recenzii v ďalších dňoch).

Druhý film je určený predovšetkým tínedžerom a mladším dospelým, ale jeho spracovanie a problém môže zaujať aj staršieho diváka. Film sa volá The Edge of Seventeen, vyšiel v roku 2016, v hlavných úlohách sa objavila Hailee Steinfeld, Blake Jenner a Woody Harrelson. Príbeh zachytáva mladú Nadine, ktorej najlepšia kamarátka začne chodiť s jej starším bratom. Ale pozor! Naozaj to nie je obyčajné klišé, ako sa to na prvý pohľad zdá. Psychika, problémy a riešenia môžu byť zložitejšie a reálnejšie, než by divák čakal. Neviem teda ani ako, ale tento film bol pre mňa prekvapivo osviežujúcim stvárnením "otrepanej" zápletky.


YouTube

Pred niekoľkými dňami som na YouTube objavila jeden veľmi zaujímavý kanál. Volá sa SoulPancake, vznikol v roku 2008, má takmer 2 milióny odberateľov a veľmi netradičný koncept. Z obsahu, ktorý ma zaujal, by som priblížila toto: vo väčšine videí sa snažia zobrať zaujímavú štúdiu (napr. o radosti či láske) a následne ju vyskúšať v sociálnom experimente. Nájdete tak videá o tom, že odpúšťanie vás urobí šťastnejšími, ako sa ľudia pozerajú na "single" život či ako pôsobia komplimenty.

Jedným zo zaujímavých experimentov je séria "Tell my story", v ktorej vezmú 2 ľudí, posadia ich chrbtom k sebe, nechajú ich chvíľu rozprávať sa a potom hádať informácie o partnerovi - ich vzhľad, prácu a pod. Ešte zaujímavejším projektom však bol "pod"projekt, ktorý sa volá Tell My Story: Blind Date, ktorý je založený na experimente "rande naslepo", kde sa dvaja účastníci rozprávajú o rôznych otázkach a snažia sa hádať odpovede toho druhého. Je to trochu zložitejšie na pochopenie, preto je tu ukážka:


Moment

Mojím top momentom by určite bol víkend začiatkom februára, počas ktorého som strávila 4 dni najprv so spolužiakmi zo Školy pre pracovníkov s mládežou a potom s 10 tímami (z toho jedným košickým) z celého Slovenska, ktoré prišli na TVT (Tréningový víkend tímov), kde sme sa mohli spoločne učiť, zdieľať, radovať a modliť, spoznávať a kamarátiť. Som vďačná za nových kamošov a kamky, múdrosti, námety na modlitby a množstvo zážitkov :) ak chceš počuť viac, daj mi vedieť a budem ti o tom hovoriť ďalšiu polhodinu minimálne.

photo credit: Marek Linkesch

Komentáre