Meče slova (Priscilla Shirerová)

Milovaní, nemusíte prijať tento medailón ani občianstvo Ahoratosu. Bol by som však veľmi rád, keby ste mohli prijímať dary, ktoré som vám pripravil, všetku tú hojnosť, ktorá patrí tým, čo Ahoratos považujú za svoj skutočný domov.


Názov: Meče slova (orig. vydanie – The Prince Warriors and the Swords of Rema)
Autor: Priscilla Shirerová
Vydavateľstvo: Kumran.sk
Rok vydania:  2019 (orig. vydanie – 2017)
Počet strán: 320
Žáner: román pre deti
Cena: 7 
Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com, knihu môžete nájsť aj tu na stránke kumran.sk

O knihe:

V záverečnej knihe trilógie Meče slova, sa kráľovskí bojovníci dočkajú posledného kúska výzbroje – mečov, ktoré im Ruwach prisľúbil už na začiatku ich dobrodružstva v neviditeľnej ríši Ahoratos. A to v pravý čas, pretože musia čeliť svojmu úhlavnému nepriateľovi, ktorý začal zhromažďovať falzátorov a iné formy zla, aby kráľovským bojovníkom zabránil vyhrať čo i len jednu ďalšiu bitku.

Čo si o knihe myslím ja?

Po takmer roku som sa dostala k tretej časti série o kráľovských bojovníkoch a musím povedať, že každá časť ma nielenže prekvapí, ale predstaví vieru a život takým spôsobom, ktorý som si doteraz neuvedomila. V Mečoch slova sa vracajú piati hlavní hrdinovia do Ahoratosu a získavajú poslednú časť svojej výzbroje. Meče dostávajú na obranu, ale aj na útok proti neviditeľnému nepriateľovi. Ten sa v tejto časti tiež zhmotňuje do podoby tínedžera Viktora. V priebehu knihy postavy opäť prechádzajú vývinom charakterovým aj duchovným a stávajú sa pevnými a odvážnymi.
"Cítil, ako mu po líci steká ďalšia slza. Je uzdravený. A stačilo iba poprosiť."
Bitka sa opäť presúva do "reálneho" sveta a malí hrdinovia stoja pred veľkou výzvou. Musia ubrániť ich okolie pred ničivými útokmi nepriateľa. Jeho cieľom sú srdcia, pretože práve z nich vyviera život. Autorky vzali všetky metafory, ktoré čitateľ môže nájsť v Biblii a krásne ich pretvárajú do sveta fantastického. Týmto spôsobom ľahšie pripravia nielen srdcia detí, ale aj dospelých a ukážu im svet, ktorý doteraz nevideli.
"Toto privilégium však so sebou prináša aj isté bremeno: ako vyslanci Ahoratosu budete žiť na zemi a brať vážne svoje poslanie nosiť výzbroj a stáť pevne proti nepriateľovi. A okrem toho budete niesť zvesť o Zdroji všade, kam pôjdete."
Hrdinovia v celej sérii zlyhávajú. Ale potom sa vždy poučia, dostanú druhú šancu a rastú. Je krásne vidieť, že nie sú dokonalí, ale sú blízki čitateľovi. Niekedy sú sebeckí, niekedy tvrdohlaví. Zraňujú a sú zranení. Prichádzajú o milovaných. Zabudnú na ich povolanie. Ale hoci sú deťmi, práve oni vidia Ruwacha či "zdroj" oveľa jasnejšie. Majú tiež vzory v dospelých a sú veľmi dobrým zobrazením toho, ako človek rastie vo viere. Bojovník je vystrojovaný, vedený, pripravovaný a vysielaný do boja, ktorý vôbec nie je ľahký. Ale má svoju výzbroj, ktorá ho vedie, chráni a pripravuje na boj, ktorý je reálnejší než si niekedy uvedomujeme. Aj pre mňa táto kniha slúžila na to, aby som nezabudla.

Moje hodnotenie...

...4,75/5*. Možno len preto, že som prečítala aj dodatok (o tom v ďalšom článku). Ale ešte raz musím oceniť to, ako kreatívne autorky spracovali túto tému a ako múdro s ňou narábali. Príbehom, ktorý sa dotkne aj dospelých, povedali mnoho právd. Kráľovskí bojovníci zostanú sériou, ktorá mi otvorila novú časť literatúry.

Komentáre