Všetko tvorím nové (John Eldredge)

Viera je niečo, čo sa pozerá do minulosti – pripomíname si, čo urobil Boh pre svoj ľud a pre nás a našu vieru posilní vedomie, že príde znova. Láska sa odohráva v prítomnosti; milujeme "teraz". Nádej je jedinečná; pozerá sa dopredu, očakáva prichádzajúce dobro.


Názov: Všetko tvorím nové
Autor: John Eldredge
Vydavateľstvo: Kumran.sk
Rok vydania:  2019
Počet strán: 212
Žáner: kresťanská literatúra
Cena: 9 
Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com, knihu môžete nájsť aj tu na stránke kumran.sk

O knihe:


John Eldredge, ktorého diela sú v rebríčku denníka New York Times bestsellermi, ponúka čitateľom v knihe Všetko tvorím nové úchvatný pohľad na Boží prísľub nového neba a novej zeme.

Táto prevratná kniha o našej budúcnosti sa odvíja od skutočnosti, že podľa Biblie nebo nie je naším večným domovom – je ním nová zem. Ako hovorí Ježiš v Evanjeliu podľa Matúša, nasledujúca kapitola nášho príbehu sa začína „obnovením sveta“, čím myslí zem, ktoú milujeme v celej jej kráse, nás samých a veci, ktoré obohacujú život: hudbu, umenie, jedlo, smiech a všetko, čo je nám milé a blízke. Všetko sa obnoví „pri obnovení sveta“.

Čo si o knihe myslím ja?

Dva mesiace. Toľko mi trvalo prejsť cez dvesto strán tejto knihy (z toho polovicu som dala za cestu do Žiliny a späť). A prečo? Lebo väčšinu času som nevedela, či mám plakať alebo sa smiať. Ale pekne postupne. Autor sa vyberá tému, ktorá je čoraz viac aktuálna a potrebná. A to najmä pre kresťanov. Pozerá sa na nádej nového neba a novej zeme, ktoré prídu po Ježišovom návrate. Hovorí sa o tom veľmi málo a v našom prostredí ešte menej o tom, ako náš život bude vyzerať.
"Čo budete robiť v blížiacom sa kráľovstve? Jednoduchá a ohromujúca odpoveď znie: Budete robiť všetko to, prečo ste sa narodili."
Vyberá viacero zaujímavých myšlienok: od toho, čo znamená, že dostaneme odmenu v Božom kráľovstve, až po to, že sa snaží čo najviac zachytiť radosť a krásu toho, čo príde. Po tomto svete, ktorý je tak plný bolesti, odmietnutia a smútku. Aj napriek tomu by som túto knihu odporučila málokomu (ale nehovorím, že pre mnohých by toto nemohla byť jedna z najlepších kníh, aké kedy čítali). Ak by to bola úvaha, alebo 100-stranová kniha, bolo by to fajn. Avšak Eldredge sa púšťa do fantazijných úvah, ktoré stavia predovšetkým na citátoch z kníh Letopisy Narnie a Pán prsteňov. Púšťa sa do zbytočných 20-stranových úvah, ktoré sa však točia okolo toho, kto na novej zemi vytvorí nový nábytok, alebo to, čo mňa donútilo vo vnútri až "zaplakať": ako sa bude volať Ježišov kôň, o ktorom sa píše v Zjavení a na akom sedle bude jazdiť.
"Cirkev sa postupne odpútava od "neba" a zameriava sa na blížiace sa kráľovstvo, obnovenie sveta. Jedno vám môžem zaručiť, priatelia. Sme k nemu bližšie než kedykoľvek predtým. Máme všetky dôvody v ktorýkoľvek deň očakávať trúbenie poľníc. Ak sa to, čím svet teraz prechádza, neráta za pôrodné bolesti, potom už naozaj neviem, čo by to mohlo byť."
Samozrejme, nájdete aj múdre myšlienky, ktoré vás zastavia. Naozaj sa snažia vzbudiť vo vás nádej, ktorej sa musíme držať celou silou. Tou, ktorá prináša nádej, že jedného dňa príde Ježiš (čo ak to bude zajtra? alebo aj dnes?), a budeme žiť vo svete, v ktorom uvidíme a zažijeme všetky krásy, po ktorých túži naše ja. To, ktoré bolo stvorené na počiatku. To, ktoré malo žiť v raji. Nanešťastie sú tieto veľmi dobré pasáže preložené odsekmi, na ktoré mi napadá len výraz v angličtine: "cringe". Veľakrát som musela túto knihu položiť, a to nie preto, že bola taká dobrá, ale aby som sa opýtala: "prečo?" A to mi je úprimne ľúto.

Moje hodnotenie...

... 2/5*. Veľmi som chcela, aby ma táto kniha zastavila a priniesla radostné očakávanie toho, čo ma čaká. Ach, tá radosť. V niektorých momentoch to naozaj dosiahla. Nanešťastie, pre mňa nie je buď štýl autorovho písania alebo to, ako túto tému pojal. Možno jedného dňa siahnem po jeho inej knihe a túto dilemu vyriešime spoločne.

Komentáre