Eve of Man (Giovanna & Tom Fletcher)

Názov: Eve of Man
Autor: Giovanna & Tom Fletcher
Vydavateľstvo: Penguin Books
Rok vydania:  2018
Počet strán: 408
Žáner: YA fantasy
Cena: 15 

O knihe:

Po celý jej život bola Eve oddelená od opačného pohlavia. No na jej 16. narodeniny sa má postaviť svojmu osudu a stretnúť troch potenciálnych partnerov, ktorí môžu zmeniť chod ľudstva. Eve vždy akceptovala život, ako jej bol podávaný, no tentoraz chce slobodu a kontrolu nad tým, kým sa stane.

Čo si o knihe myslím ja?

Giovanna a Tom nie sú autormi, ktorí by pre mňa boli noví, avšak tento žáner znamená pre oboch vykročenie z ich typických kníh a žánrov. Jednotlivé kapitoly sú založené na striedaní dvoch hlavných postáv Eve a Brama a ich pohľade na svet, v ktorom žijú. Vďaka tomu dostáva čitateľ tiež subjektívno-objektívny pohľad na svet budúcnosti: Eve vyrastá v bubline, ktorá jej bola vytvorená vybranou skupinou ľudí, no Bram ponúka neskreslený svet plný násilia a klamstva.

Treba priznať, že Eve of Man je skrz naskrz YA fantasy/sci-fi, čo znamená: mladí protagonisti s túžbou zachrániť svet, nerealistické pokusy o celosvetový prevrat, lásky na prvý pohľad a čiernobiely pohľad na všetko vôkol. Aj preto som bola pri čítaní tohto románu nerozhodná. Nevedela som, či je jeho originalita a zaujímavý spôsob nazerania na svet dosť na to, aby prevážil klišé elementy. Avšak napriek tomu dokázali autori čitateľa vtiahnuť do deja rýchlo a prekvapivých zvratov tu bolo hneď niekoľko.

Aj po mesiaci od prečítania tejto knihy nemôžem naisto povedať pevný verdikt o prínose tohto románu. Čo však povedať môžem, je to, že ma zaujal natoľko, že siahnem aj po pokračovaní aspoň z toho dôvodu, že autori pripravili zaujímavý koncept, ktorý má potenciál prerásť za tradičný román pre mládež. Som zvedavá, či Eve vyrastie z pomerne sebastrednej mladej ženy, ktorá nedokáže myslieť na nič iné okrem jedného muža, na hrdinku, ktorou môže byť; či z Brama, ktorý mal tendenciu rebelovať, lebo sa to hodilo, vyrastie muž zachraňujúci svoje okolie a či svet, v ktorom postavy žijú, dostane druhú šancu.

Moje hodnotenie...

...3,5/5*. Niekde pomedzi, aby zostal priestor na rast.

Komentáre