September│Zo života #52

Som späť! Prišla som na to, že pomedzi recenzie, ktoré píšem (hoci teraz trochu menej často a hlavne, menej pravidelne), mi chýba písanie o tom, čo mám rada (okrem knižiek). Nielen pre mňa, ale možno aj pre niekoho, kto sem zablúdi a bude mať chuť skúsiť niečo nové. Tak teda, tu je môj september!


Hudba

Už som istotne spomínala Dodie Clark, britskú YouTuberku a hudobníčku, ktorá vydala 2 EP albumy (Intertwined a You) a v januári jej vyjde 3. album s názvom Human. Práve z posledného albumu vydala aj rovnomenný singel Human. Video, ktoré sem ale pridám, je mash-up (akási zmiešanina) 4 piesní od rôznych speváčok (dodie, Orla Gartland, Tessa Violet a Lauren Aquilina) a tiež skladba, ktorú som za posledný čas počula (veľmi) veľa krát. Nech sa páči:

 

Film

Za posledný mesiac som ich videla veľa. Avšak dva, ktoré vynikli, boli viac na romantickú strunu: To All The Boys I Loved Before (Všetkým chalanom, ktorých som milovala) a The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society. Ten prvý je oficiálne viac pre tínedžerov a je spracovaním románu s rovnakým názvom (ktorý som recenzovala tu). Je o hlavnej hrdinke Lare Jean, ktorá stále, keď sa zaľúbi, napíše svojmu idolu milostný list, ktorý nikdy neodošle. Napísala ich už 5. No jedného dňa zistí, že ich niekto rozoslal a ona sa musí vyrovnať s následkami. Romantická komédia, ktorá má nielen skvelých hercov, no aj milý príbeh a poteší pri srdiečku.




The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society je film o mladej londýnskej spisovateľke, ktorá po druhej svetovej vojne hľadá námet na novú knihu. Dostane sa k príbehu o britskom ostrove Guernsey, na ktorom malá skupina obyvateľov založila knižný klub ako útek pred nemeckou okupáciou, a z ktorého sa vytvorila rodina. Nájdete v ňom trochu histórie, trochu emócií a hlavne trochu romantiky. A naozaj ho odporúčam!




Seriál

V septembri vyšla druhá séria seriálu Atypical, v ktorého centre je mladý autista Sam. A ako vyplýva aj z názvu, nezvyčajný nie je len hlavný hrdina, ale celý seriál. Je o rodine, odlišnosti, láske, priateľstve, odpustení a všetkom, o čom je niekedy ťažké hovoriť. Ak ste ho nikdy neskúsili, pozrite si aspoň prvú časť. Každá séria má len 10 častí a veľmi rýchlo ich budete chcieť vidieť všetky.

YouTube

Nie je tajomstvom, že vo voľnom čase rada pozerám tanečné videá všehodruhu. Myslím, že som už spomínala World of Dance, jednu z novších tanečných súťaží, do ktorej sa prihlasujú jednotlivci aj skupiny z celého sveta a ich cieľom je získať čo najvyšší počet bodov od porotcov (Derek Hough, JLo a Ne-yo). Toto je kompilácia mojej obľúbenej dvojice. Charity a Andres majú 18 rokov a skončili na 3. mieste, no rozhodne si zaslúžia vašu pozornosť.


Moment

September bol o 2 veľkých veciach: 1. posielaní životopisov, pohovoroch a novej práci (momentálne prebieha môj prvý týždeň a ja si zvykám na 8 hodinový pracovný čas) a 2. o novom ročníku Školy pre pracovníkov s mládežou! Veľmi sa teším z toho, že mám šancu pracovať v tomto projekte už druhý rok a neviem sa dočkať toho, čo nás ešte čaká.


photo credit: facebook TCKompas a Michal Pončák

Komentáre