Január│Zo života #45

Prvý mesiac nového roka bol o oddychu, skúškach (ktoré som úspešne zvládla), stretnutiach s priateľmi, učení sa nových vecí a plánovaní do ďalších mesiacov.


Hudba

Pravdepodobne nie je konkrétny album, či interpret, po ktorých by som v tomto mesiaci siahala, no veľmi ma potešil nový singel Paradise od Georga Ezru a už teraz sa neviem dočkať albumu, ktorý vyjde v marci. Pomedzi to som počúvala zmes rôznych štýlov a kapiel, a tak trochu zisťovala, čo by som mohla začať počúvať viac. Tak možno v mesiaci február.


YouTube


Neviem, či som na blogu spomenula novú booktuberku, ktorú som začala sledovať. Lily (alebo LilyCReads) je mladá Youtuberka z Austrálie, ktorá tak trochu vybočuje z radu typických recenzentov kníh. Po prvé: nečíta 100 kníh ročne, po druhé: je (niekedy až príliš) úprimná, po tretie: nesnaží sa nikomu prispôsobiť či zapáčiť. A jej recenzie je naozaj veľmi vtipné a trefné. A obdivujem jej dôkladnosť a úprimnosť. (A momentálne číta Harryho Pottera po prvýkrát a je zaujímavé vidieť jej pohľad ako čitateľa, ktorý tie knihy drží v rukách prvý raz).


Film


Dva filmy, ku ktorým som sa v januári dostala, boli: Lady Bird a Tess of the D´Urbervilles. Tess of the D´Urbervilles je televízna miniséria 4 dielov, ktoré zachytávajú verziu knihy Thomasa Hardyho. Tá je postavená okolo postavy Tess Durbeyfield, ktorá je nielenže zobrazením ideálu ženy, no zároveň je zachytením problémovej spoločnosti 19. storočia s dvojitými morálnymi štandardmi, náboženstvom (či cirkvou) a postavením pohlaví. Táto verzia má tiež veľmi dobré obsadenie, v hlavných úlohách s Gemmou Arterton, Eddiem Redmaynom a Hansom Mathesonom.

Lady Bird je film nominovaný na niekoľko Oscarov (konkrétne 5) a v hlavnej úlohe sa predstavila (moja obľúbená) Saoirse Ronan. Je to film, ktorý nemusí sadnúť každému, pretože sa trochu vymyká typickým hollywoodskym filmom dnešnej doby. Hlavnú dejovú líniu napĺňa vzťah matky a dcéry, ktorá prechádza obdobím dospievania, no vo veľmi reálnej a nie-presladenej verzii. A herecký výkon je tiež to, čo mu dodáva to niečo špeciálne.

Seriál


Koncom januára som začala a začiatkom februára aj skončila sledovanie seriálu The Good Place. Je to (podľa môjho subjektívneho názoru) veľmi vtipný a netradičný seriál, ktorý nielenže pobaví, no pomedzi to aj položí niekoľko otázok. Hlavná postava Eleanor Shellstrop (ktorú hrá Kristen Bell) zomrela. Teraz sa prebudila na mieste, ktoré je jej predstavené ako "Dobré miesto" pre tých, ktorí žili na zemi dobrý život. Eleanor však vie, že tam určite nepatrí, no s pomocou nových priateľov sa snaží tento omyl napraviť a zaslúžiť si tam svoje miesto. Zatiaľ vyšli 2 série a diel má len 20 minút, takže ak potrebujete nový sitkom, toto je jedna z možností.


A druhým seriálom, ktorý sa naozaj oplatí pozrieť, že The Marvelous Mrs. Maisel. Táto 8-dielna séria je o živote Miriam "Midge" Maisel, ktorá bola zo začiatku šťastnou manželkou a matkou v New Yorku v roku 1958. Seriál sa zameriava na jej vznikajúcu kariéru stand-up komičky, ktorá začala ako istý alkoholový únik pred manželskými problémami, no pokračovala ako niečo, za čo sa odhodlala bojovať. Skvelé herecké obsadenie, vtipné dialógy a akýsi "šmrnc"? Na tomto seriáli je naozaj niečo, čo stojí za to.


Moment

Vzácne tri víkendy mimo domu: najprv jeden v Leviciach a potom dva v Žiline. Prvý z nich naplnený stretnutiami so spolužiakmi a ďalšími priateľmi na Škole pre pracovníkov s mládežou – reunion posledných troch ročníkov a ten druhý so študentmi tohto ročníka. A boli to víkendy plné radosti, učenia sa, výziev a zdieľania sa a ja som vďačná za každú jednu minútu.


photo credit: Death To Stock a Marek Linkesch

Komentáre