Október│Zo života #42

Október bol mesiacom, v ktorom začala jeseň, pokračovala škola a skončil letný čas. Začali sa vynárať otázky ohľadom budúcnosti a pokračovali cestovateľské víkendy.


Hudba

V októbri som počúvala album Stredovek od slovenskej rockovej skupiny Korben Dallas. Fungujú od roku 2010 a zatiaľ vydali 5 albumov. A hoci som doteraz počúvala predovšetkým ich 3. album Banská Bystrica (2014), okúsila som aj ten najnovší. Mala som tiež príležitosť počuť ich naživo a bolo to veľmi fajn! Z albumu Stredovek odporúčam piesne Vietor, Ako Para, 95 či Prepáč.



Film

V októbri som siahla po niekoľkých filmoch, ktoré som plánovala vidieť už nejakú dobu. Z nich môžem spomenúť napr. Spiderman: Homecoming či The Grand Budapest Hotel. Ten prvý bol celkom zaujímavým a novým stvárnením pomerne známeho príbehu. Možno to bolo výberom herca (Tom Holland), možno posunutím príbehu na strednú školu. Ale v konečnom dôsledku to bol akčný-vtipný-dobrodružný film, ktorý môže zaujať širokú škálu divákov.

The Grand Budapest Hotel vyšiel už pred niekoľkými rokmi a vlastne ani neviem, prečo mi trvalo tak dlho sa k nemu dostať. Som však veľmi rada, že som to spravila. Je pre mňa pomerne ťažké opísať, ako na mňa tento film pôsobil. Jeho humor, atmosféra aj herecké obsadenie boli neskutočne fascinujúce a jedinečné. Kúzlo, ktorým vtiahne diváka do deja a prostredia, v ktorom sa príbeh odohráva, som už dlho nevidela. Uvedomujem si, že nemusí sadnúť každému práve pre istú špecifickosť, ale myslím si, že si zaslúži šancu u každého diváka.

YouTube

MovieFlame je kanál s takmer 80 tisícami odberateľov a s viac než 8 miliónmi videní. To, čo ale z neho odporúčam, je playlist Harry Potter Origins, v ktorom je 10 videí, ktoré veľmi dôkladne rozoberajú pôvody niektorých postáv zo sveta Harryho Pottera. Ak si fanúšikom série, môže to byť nový cool pohľad na postavy v ich chronologickom vývoji.


Seriál

Rozhodla som sa dať šancu britskému seriálu Downton Abbey, ktorý zachytáva život aristokratickej rodiny Crawleyovcov v polovici 20. storočia. Seriál vychádzal v rokoch 2010 až 2015 v 6 sériách. Zatiaľ som mala šancu vidieť iba prvú sériu (10 častí), ale ak máte radi (blízku) históriu a trochu rodinnej drámy, tak sa to zatiaľ zdá byť dobrou voľbou.

Moment

Bola veľká radosť tráviť 3 víkendy mimo domu: najprv na prvom stretnutí nového ročníka ŠPM, kde som mala šancu piecť pre nových študentov a pomáhať, kde sa len dá; potom na KECY retreate, kde som mohla s ďalšími lídrami slovenských kecov hovoriť o lete 2017 a premýšľať nad tým budúcim, inšpirovať sa a zdieľať a napokon aj v Leviciach, kde som navštívila jarmok, videla Korben Dallas a budovala kamarátstva. A boli to radostné dni!

Komentáre