Čo nerobiť, keď sa stanete neviditeľnými (Ross Welford)

Toto je chvíľa, ktorá sa mi navždy vryje do pamäti. Viete, spočiatku som si ani nevšimla, že som sa stala úplne neviditeľnou. Potom však áno.



Názov: Čo nerobiť, keď sa stanete neviditeľnými
Autor: Ross Welford
Vydavateľstvo: Albatros
Rok vydania:  2018
Počet strán: 344
Žáner: detský a YA román
Cena: 11 

O knihe:


Vtipný a dojímavý príbeh dvanásťročného dievčaťa, ktoré sa zapíše do vašich sŕdc tým, že vám zmizne z očí. Dvanásťročná Ethel sa len chcela zbaviť otravných vyrážok, a nie celá zmiznúť. Ale presne to sa stane. Byť neviditeľnou je najprv strašne desivé a potom úplne super. No keď účinky ani po niekoľkých dňoch nevyprchávajú, Ethel vyráža so svojím verným kamarátom Boydom v ústrety dobrodružstvu, aby sama objavila, kým vlastne je.

Čo si o knihe myslím ja?


Čo nerobiť, keď sa stanete neviditeľnými? Otázka, ktorú si nikto bežne nekladie. Nikto...okrem Ethel, 12-ročného dievčaťa, ktoré sa jednoducho chcelo zbaviť svojho akné. Kúpila si preto cez internet pochybnú medicínu a jedno vyradené solárium. A zrazu jej jediným problémom nebola zlá pleť či posmešky v škole, ale to, že ju nikto nemôže vidieť. Táto kniha je vtipným príbehom o dievčati, ktoré vyrastá len so svojou starou mamou. Jej mama zomrela a otca nikdy nestretla, jej priateľom sa stane chlapec, ktorý je ešte menej populárny ako ona a upútala pozornosť nepríjemných dvojčiat, ktoré sa jej snažia urobiť zo života peklo.
"Znie to dobre, však? Vlastne nie. Teraz, keď som načrtla svoj plán, tak si uvedomujem, že znie úplne smiešne; je to len výplod fantázie pokrivenej vplyvom bylinnej zmesi a prehnaným vystavovaním sa UV žiareniu. Je na vás, čo si o tom pomyslíte, ale ja som sa rozhodla. Áno, je to riskantné. Ale škodlivé účinky, ktoré sa naposledy u mňa objavili, sú už, no, fuč..."
Tento román je o priateľstve, ktoré sa buduje cez spoločné zážitky a záujmy. Je tiež o rodine, ktorá má niekedy pred sebou tajomstvá, ale vždy je pripravená prísť na pomoc. Je dokonca aj o tom, čo robiť, keď sa zdá, že váš život sa prevrátil naruby a čo robiť s tým, keď dostanete nevídané príležitosti (ako napr. to, že môžete byť na niekoľko hodín neviditeľní).
"K plánu sa, samozrejme, musí pridať: Nenechať sa pristihnúť. Nenechať sa roztrhať nejakým divným hybridom nindžu a vlka. Je to absurdné. Kolosálne, neuveriteľne hlúpe. Bude to však musieť fungovať."
Čo nerobiť, keď sa stanete neviditeľnými je milou knižkou, ktorá nemá dramatický záver, alebo veľkú zápletku. Viac v nej ide o štýl písania a o to, aby zachytila život mladej tínedžerky, a to sa jej darí. Samozrejme, autor stavil aj na nejaké prekvapenia, ktoré príbeh urobia zaujímavejším. Je tu tajomstvo o jej rodičoch, a tiež o rodičoch jej kamaráta Boyda. A cez to všetko pozorujeme Ethel, ktorá môže využiť svoju neviditeľnosť na niekoľko vecí. Väčšinou je to na pomoc iným (a niekoľko menších šibalstiev).

Moje hodnotenie...

... 3/5*. Musím sa priznať, že som čakala pôsobivejší záver. Predstavenie otca Ethel (a jej celej identity) bol zrejme jeden z najzaujímavejších zvratov, avšak čakala som niečo viac o tom, ako sa v skutočnosti stala neviditeľnou. Možno to však nikdy nebol zámer autora. Jednoducho chcel napísať knihu o obyčajnom dievčati, ktoré zažilo neobyčajnú vec. A v tom prípade to zvládol výborne.

Komentáre