O nič ustarostení (Max Lucado)

"Ale ako poslúchnuť takýto príkaz? Ustavične sa radovať? Je možné, aby si človek nepretržite udržiaval radosť? Nie. O tom Pavlovi nejde. Vyzýva nás "radovať sa v Pánovi". Nejde o výzvu niečo cítiť, ale rozhodnúť sa a veriť, že Boh existuje, že má veci pod kontrolou a že je dobrý."




Názov: O nič ustarostení
Autor: Max Lucado
Vydavateľstvo: Kumran.sk
Rok vydania: 2020
Počet strán: 176
Žáner: kresťanská literatúra
Cena: 10 
Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com, knihu môžete nájsť aj tu na stránke kumran.sk

O knihe:

Ak sa Boh stane vaším pomocníkom, budete dnes lepšie spať a zajtra sa viac usmievať. Naučíte sa, ako sa upokojiť vo vypätých situáciách, ako sa na zlé správy pozerať optikou Božej neobmedzenej vlády. Spoznáte život, ktorý sa vyznačuje pokojom, a osvojíte si nástroje, ktoré vám pomôžu zvládnuť nápor úzkostí a obáv.

Pozvime Boha, aby nás naučil novým spôsobom čeliť strachu a víťaziť nad obavami. S jeho pomocou „nebudeme o nič ustarostení“ a zažijeme „Boží pokoj, ktorý prevyšuje každú chápavosť“.

Čo si o knihe myslím ja?

Kniha O nič ustarostení je už niekoľká od Maxa Lucada, po ktorej som siahla s vedomím, že môže stáť za to. Keď som si všimla, že na slovenskej "literárnej scéne" pribudla kniha, ktorá hovorí o témach, ktoré sú stále veľkým tabu, hoci patria medzi najčastejšie problémy, veľmi som sa potešila a rozhodla som sa prečítať ju. 

O nič ustarostení je štúdium biblického textu z Filipským 4:6 - 7: "Pre nič nebuďte ustarostení, ale vo všetkom s vďakou predkladajte Bohu svoje žiadosti vo svojich modlitbách a prosbách. A pokoj Boží, ktorý prevyšuje každý rozum, uchráni vaše srdcia a vaše mysle v Kristovi Ježišovi." V každej kapitole sa venuje kratšej časti. Zaoberá sa najmä tým, ako v dnešnej dobe strachovanie sa (o dnešok aj zajtrajšok), stres a obavy veľmi ovplyvňujú aj náš duchovný život. Cieľom autora je pripomenúť, prečo to nemusí byť našou realitou a ako nájsť pokoj.

Táto kniha sa číta rýchlo a ľahko a čitateľ v nej má možnosť nájsť osobné svedectvá, zamyslenia a hneď niekoľko zaujímavých myšlienok. Pripomína, ako môžeme dôverovať Bohu a vkladať Mu veci do rúk. Teraz však prichádza na rad (nielen) moja kritika. Pre koho je vlastne táto kniha určená? Myslím si, že je vhodná pre ľudí, ktorí žijú v neustálom zhone a ktorí potrebujú pripomenutie, že občas je naozaj dôležité spomaliť. Nie je však pre ľudí, ktorí napr. trpia úzkostnou poruchou a pre ktorých veta: "Len sa upokoj, bude to dobré." nie je riešením. Ale myslím si, že pripravený čitateľ dokáže rozlíšiť, pre aké publikum bola kniha napísaná.

V konečnom dôsledku by som povedala, že je to príjemný a ľahko čitateľný výklad dvoch veršov, o ktorých by sme mali v súčasnosti hovoriť častejšie. Ak potrebujete pripomenúť, že Boh sa stará a že sú veci, ktoré je dobré pustiť z rúk, môže byť presne pre vás.


Moje hodnotenie...

... 3/5*. Som rada, že mám túto knihu doma a môžem po nej siahnuť, ak si budem chcieť pripomenúť tieto dôležité verše.

Komentáre