O tom, ako jedného dňa bude vyzerať moja knižnica

Väčšina ľudí vie, že pre mňa boli knihy od malička akýmsi malým únikom z reality. Nikdy som nebola sídliskové dieťa a pravdepodobnejšie ste ma našli jedenkrát týždenne v knižnici, kde som si požičala päť knižiek a ponáhľala sa ich domov čítať. Po mnohých rokov sa veľa nezmenilo, možno som si len rozšírila rozsah žánrov a jazykov, avšak stále platí, že mám knižiek asi priveľa a pričasto ma nájdete s očami na stránke hrubého románu. A potom sa ľudia čudujú, prečo som sa rozhodla študovať literatúru. 

nájdeš ju tu
Rokmi som sa naučila byť viac extrovertom, čo znamenalo viac času s ľuďmi a trošičku menej času s knihami. Avšak pri plánovaní mojej domácnosti a rodiny mám pomerne presnú predstavu: v správnom domove by malo byť priveľa kníh, z ktorých sa môžem radovať nielen ja, ale aj ďalší. Znamená to výber slovenských aj zahraničných umelcov, niekoľko políc plných nielen kníh, ale aj všakovakých spomienok, veľa svetielok a hneď niekoľko kresiel. V podstate plánujem z mojej obývačky vytvoriť čitateľský kútik, alebo ešte lepšie – jeden veľký bunker plný vankúšov a diek s kopou knižiek, s projektorom a dobrou hudbou. 

A keďže som ako knižný blogger dostala od spoločnosti Biano návrh podieľať sa v súťaži a vyskladať podobný čitateľský kútik, tu je moja predstava:

1. knižnica by mala byť: ideálne biela (ale závisí od ostatného zariadenia); nepravidelná (keďže dodáva niečo nové a vyžaduje kreativitu pri zapĺňaní); plná kníh a spomienok; vysoká a široká; minimálne jedna (ak sa podarí celá stena, alebo aj viac, o to lepšie!); vždy otvorená rukám hľadajúcim nové zážitky; napr. táto na obrázku alebo táto!

nájdeš ho tu
2. kreslo je dôležitejšie, než si veľa ľudí myslí. Malo by totiž: byť vhodné na všakovaké polohy (ako správny čitateľ, ktorý v ňom strávi hodiny, potrebujem priestor); kreatívne iné (kto by nechcel niečo kul?); vítajúce (každý by sa doň rád ponoril) a pohodlné na oddych s čajom v ruke.

3. a v neposlednom rade: K-N-I-H-A. Nezáleží na tom, či má človek rád romantické romány, fantasy alebo biografie. Hlavné je nájsť to, čo poteší srdce aj oči. Neverím, že existujú ľudia, ktorí by nemali radi knihy. Jednoducho ešte nenašli to, čo je to pravé pre nich. Ak medzi nich patríš ty, rada ti pomôžem. Niekoľko dobrých kníh nájdeš aj v Artfore. O mnohých knihách, ktoré u nich nájdete, som už písala recenzie, toto sú však moje obľúbené: Veľký zošit (tu), Džin (tu), Minútka (tu), Damianova rieka a ďalšie desiatky, ktoré by som chcela prečítať, no zatiaľ sa ku mne nedostali (Tracyho Tiger, Atlas zabúdania či Ryby nemajú nohy).

Ešte netuším, ako to naozaj bude v mojej domácnosti, ale jedno viem isto: knihy budú tvoriť veľkú časť nejednej izby a teším sa na to, ako budem viesť moje okolie k milovaniu jedného druhu umenia, ktoré si stále zaslúži našu pozornosť.

Komentáre